نگاهی به دیدارهای روز اول از مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا

متخصص به کورس حذفی رسید؛ ایران چشم انتظار ادامه شاهکار استقلال

تهران (پانا) - استقلالی‌ها که خودشان را متخصص موفقیت در مسابقات باشگاهی درون قاره‌ای در سطح قاره آسیا می‌دانند، امشب باید در مرحله یک شانزدهم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف پاختاکور ازبکستان بروند.

کد مطلب: ۱۱۲۵۸۰۴
لینک کوتاه کپی شد
متخصص به کورس حذفی رسید؛ ایران چشم انتظار ادامه شاهکار استقلال

مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب که قرار است به صورت تک بازی در قطر برگزار شود، عصر امروز با برگزاری دیدار تیم‌های الاهلی عربستان و شباب الاهلی امارات آغاز خواهد شد.

اما در مهم‌ترین بازی امروز برای ایرانی‌ها، استقلال ایران در شهر الوکره به مصاف پاختاکور ازبکستان صدرنشین گروه B رقابت‌ها خواهد رفت.

الاهلی عربستان - شباب الاهلی امارات / ساعت 17:10 ورزشگاه الجنوب شهر الوکره

ولادن میلوجوویچ (صربستان) - جرارد زاراگوزا (اسپانیا)

آخرین دیدار روبرو: شباب الاهلی یک - الاهلی 3

هفتمین تقابل دو تیم در تاریخ لیگ قهرمانان آسیا عصر امروز در حالی انجام خواهد شد که از آخرین پیروزی شباب الاهلی 18 سال گذشته و آخرین تقابل آنها به حضور در همین مرحله یک هشتم نهایی در فصل 2017 لیگ قهرمانان آسیا برمی‌گردد، دیداری که با صعود نماینده عربستان به مرحله یک چهارم نهایی همراه بود. اما امروز دو تیم در وضعیتی متفاوت قرار است روبروی هم صف‌آرایی کنند.

شباب الاهلی که به لطف کنار گذاشته شدن الهلال از مسابقات به این مرحله رسیده است، در حالی وارد این مرحله خواهد شد که در 3 بازی که پس از شروع مجدد مسابقات انجام داده بدون باخت بوده است و در هر سه بازی دروازه‌‎اش را بسته نگه داشته است. تنها نماینده امارات که در دیدارهای اخیر نشان داده تیمی اقتصادی است و دو برد خود را با نتیجه یک بر صفر بدست آورده است، پس از 3 سال یکبار دیگر به این مرحله رسیده و امیدوار است که بتواند شکست سال 2017 مقابل الاهلی عربستان در همین مرحله را جبران کند.

در مقابل اما الاهلی عربستان که در سال‌های 2018 و 2019 هم به این مرحله رسید اما حذف شد، مانند رقیبش از گروه 3 تیمی بالا آمده است اما روندی بر عکس تیم اماراتی داشته و دو دیدار آخرش در لیگ قهرمانان را مقابل الشرطه و استقلال ایران با شکست تمام کرد اما با همین دو باخت هم صدرنشین گروه شد. البته نباید فراموش کرد که الاهلی در دیدار مقابل استقلال به برخی بازیکنان بزرگش استراحت داد و این باخت شاید ملاک خوبی برای ارزیابی این تیم نباشد.

اما درباره سابقه دو تیم در مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا تعداد حضور الاهلی در یک شانزدهم نهایی بیشتر است، آنها 6 بار به این مرحله رسیده‌اند که 3 بار موفق به پیروزی شدند اما نکته اصلی این است که دو حضور آنها در یک شانزدهم با شکست همراه بوده است. این در حالی است که شباب الاهلی تنها دو بار به این مرحله رسیده که یکبار منجر به صعود شده و اتفاقا همین یک صعود با فینالیست شدن آنها همراه بوده است.

پاختاکور ازبکستان - استقلال ایران / ساعت 21:15 ورزشگاه الجنوب شهر الوکره

شوتا آرولادزه (گرجستان) - مجید نامجو مطلق (ایران)

آخرین دیدار روبرو: پاختاکور 2 - استقلال یک

پس از 9 سال استقلال و پاختاکور امروز در وضعیتی به مصاف هم خواهند رفت که سهم دو تیم در دو بازی تاریخ که برگزار شده یک برد بوده است. آنها امروز برای اولین بار در مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا در حالی به مصاف هم خواهند رفت که هر دو تیم در مرحله گروهی وضعیتی تقریبا مشابه داشته‌اند هر چند شاید کمی به نظر برسد که اوضاع پاختاکور بهتر باشد.

پاختاکور و استقلال هر دو از گروه‌هایی سه تیمی به این مرحله رسیده‌اند و هر دو تیم 4 امتیاز از دو بازی خود گرفتند و با برد در هفته ششم بود که توانستند جشن صعود به مرحله حذفی را بگیرند اما تفاوت دو تیم در وضعیت دفاعی خوبی است که پاختاکور دارد. آنها در دو بازی انجام شده خود در هفته‌های گذشته دروازه‌شان بسته مانده است و تیمی هستند که اصول دفاعی را خوب اجرا می‌کنند.

اما سابقه دو تیم در لیگ قهرمانان آسیا هر چند از نظر تعداد حضور در این رقابت‌ها با برتری تیم ازبکستانی همراه است اما در صعود از مرحله گروهی استقلال وضعیت بهترین دارد. آنها 5 بار از مرحله گروهی صعود کردند که 2 بار آن با حضور در مراحلی بالاتر از یک هشتم نهایی همراه بوده است. این در حالی است که پاختاکور که بعد از 10 سال به مرحله یک شانزدهم نهایی رسیده، تنها دو بار حضور در این مرحله را تجربه کرده که یکبار با صعود به مرحله بعد همراه بوده است.

البته نباید فراموش کرد که پاختاکور دو بار در نیمه نهایی لیگ قهرمانان حضور داشته اما هر دو حضور این تیم در دوره‌های ابتدایی بوده که خبری از یک هشتم نهایی و یک چهارم نهایی نبوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار