سازمان آموزش و پرورش استثنایی خبر داد

راه‌اندازی زبان اشاره در مدرسه تلویزیونی ایران برای دانش‌آموزان آسیب شنوایی

تهران (پانا) - سازمان آموزش و پرورش استثنایی از بارگذاری محتواهای آموزشی مورد نیاز دانش آموزان استثنایی در شبکه شاد و راه‌اندازی زبان اشاره در مدرسه تلویزیونی برای دانش‌آموزان آسیب شنوایی خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۲۱۸۸۴
لینک کوتاه کپی شد
راه‌اندازی زبان اشاره در مدرسه تلویزیونی ایران برای دانش‌آموزان آسیب شنوایی

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور برای عدم تضییع حقوق معلمان و دانش آموزان آسیب دیده بینایی،سفارش نصب نرم افزارهای گویا ساز در سامانه شاد را داده است.

بر این اساس؛ فایل های صوتی تمامی کتاب‌های درسی جهت استفاده معلمان و دانش آموزان آسیب دیده بینایی در سایت سازمان موجود است و هم اکنون محتوای این گروه از عزیزان توسط معلمان درحال تولید و به محض آماده شدن در کانال محتوای آموزش سامانه شاد بارگذاری خواهد شد.

همچنین؛ در خصوص آموزش دانش آموزان آسیب دیده شنوایی، معلمان دانش آموزان آسیب دیده شنوایی محتواها را با روش‌های آموزشی این گروه تدریس و در اختیار دانش آموزان کلاسشان قرار می‌دهند و فیلم های تدریس با در نظر گرفتن استاندارد زمان و حجم مشکلی در بارگذاری در سامانه شاد وجود ندارد.

فایل‌های مناسب سازی کتاب‌های درسی برای استفاده معلمان گروه آسیب دیده شنوایی در سایت سازمان آموزش و پرورش استثنایی موجود است و هم اکنون محتوای این گروه از عزیزان توسط معلمان درحال تولید و به محض آماده شدن در کانال محتوای آموزش سامانه شاد بارگذاری خواهد شد.

همچنین تشکیل گروه‌های آموزشی دانش آموزان تلفیقی و فراگیر توسط معلمان رابط در سامانه شاد فراهم شده تا با تشکیل گروه ، خدمات آموزشی را به این گروه از دانش آموزان ارائه نمایند.

در راستای ارایه خدمات آموزشی، زبان اشاره در مدرسه تلویزیونی برای دانش آموزان آسیب شنوایی راه اندازی شده است و کتاب های درسی همه ساله به صورت صوتی و درشت خط و بریل در سازمان تهیه و به روز رسانی شده و در اختیار دانش آموزان آسیب دیده بینایی قرار می‌گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار