پایش زیست محیطی مخازن آبی سیستان آغاز شد

زاهدان (پانا) - مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: نمونه برداری و آنالیز پارامترهای فیزیکی و شیمیایی آب‌های سطحی از پنج ایستگاه به منظور بررسی کیفیت آب دریاچه های چاه نیمه در منطقه سیستان انجام شد.

کد مطلب: ۱۱۲۰۱۶۶
لینک کوتاه کپی شد
پایش زیست محیطی مخازن آبی سیستان آغاز شد

به گزارش پانا به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان وحید پورمردان اظهار داشت: مخازن چاه نیمه زابل گودال های طبیعی بزرگ در جنوب دشت سیستان واقع در جنوب شرقی ایران است و از آب ذخیره شده در این گودال ها جهت آبیاری اراضی دشت سیستان و تامین آب آشامیدنی شهرهای زابل و زاهدان استفاده می شود .

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان بیان کرد: در این پایش به منظور بررسی کیفیت آب دریاچه های چاه نیمه، تعداد شش ایستگاه شامل چاه نیمه سه، چاه نیمه چهار، رودخانه مرزی جاریکه و سه ایستگاه در چاه نیمه یک شامل پمپاژ آب و فاضلاب روستایی، تأسیسات شیلات و مجتمع دانشگاه تعیین و نمونه برداری به صورت فصلی (چهار دوره ی یک ساله) توسط اداره امور آزمایشگاه های استان انجام می شود .

وی با بیان اینکه توسعه ایستگاه های اندازه گیری کیفیت آب های سطحی، یکی از عوامل اساسی در مدیریت کیفی منابع آبی است، گفت: هدف پایش کیفیت آب سطحی، تعیین ایستگاه ها و آنالیز پارامترهای فیزیکی و شیمیایی مهم در برآورد تغییرات سالانه کیفیت آب، در مخازن چاه نیمه سیستان و تهیه نقشه پهنه بندی رودخانه های استان است.

پورمردان ادامه داد: بدین منظور از ایستگاه های تعیین شده در مخازن چاه نیمه ها از تعداد پنج ایستگاه نمونه برداری و آنالیز پارامترهای فیزیکوشیمیایی آب سطحی انجام شد اما ایستگاه رودخانه "جاریکه" در زمان نمونه برداری خشک بود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار