استانداردسازی شرایط زندگی خرس آسیایی در زابل

زاهدان (پانا) - مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان اعلام کرد خرس سیاه آسیایی که به نادیا مشهور است، هم اکنون به مکان جدیدی برای نگهداری منتقل شده و در شرایط خوب و مناسبی به سر می برد.

کد مطلب: ۱۱۲۱۱۶۲
لینک کوتاه کپی شد
استانداردسازی شرایط زندگی خرس آسیایی در زابل

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان، وحید پورمردان اظهار کرد: توله خرس سیاه آسیایی 13 سال قبل توسط یکی از دوستداران محیط زیست در طبیعت بلوچستان پیدا و به محیط زیست تحویل داده شد.

وی افزود: در طی این دوران توله خرس سیاه آسیایی که به نادیا مشهور شد در مرکز نگهداری حیوانات در محل چاه نیمه های زابل که متعلق به دانشگاه این شهر است با نظارت دامپزشکی نگهداری می شود.

پورمردان ادامه داد: اخباری مبنی بر نامناسب بودن محل نگهداری نادیا بدست آمد که بلافاصله کارشناسان اداره کل به محل اعزام و بازدید انجام گرفت، همچنین با هماهنگی دانشگاه زابل محوطه جدید نگهداری نادیا آماده و خرس سیاه آسیایی مشهور استان به آنجا منتقل شد.

وی اشاره کرد: توله خرس آسیایی مرکز نگهداری حیات وحش دانشگاه زابل از سال 1386 در این مرکز نگهداری می شود و مرتب تحت نظر است و شرایط تغذیه ای، رشد، رفتارشناسی و ... این گونه در زمان اسارت بررسی می شود و هم اکنون در شرایط مناسبی به سر می برد.

پورمردان توضیح داد: بر اساس مذاکرات و مکاتبات انجام شده پیگیر استانداردسازی طبق آخرین دستورالعمل ابلاغی از سازمان حفاظت محیط زیست تا حصول نتیجه خواهیم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار