با حضور مدیر سازمان دانش آموزی استان؛

پنجمین جلسه هیئت رئیسه نمایندگان مجلس دانش آموزی سیستان و بلوچستان برگزار شد

زاهدان (پانا) - پنجمین جلسه هیئت رئیسه نمایندگان مجلس دانش آموزی سیستان و بلوچستان با حضور محمود همت مدیر جدید سازمان دانش آموزی استان به صورت مجازی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۲۰۱۵۴
لینک کوتاه کپی شد
پنجمین جلسه هیئت رئیسه نمایندگان مجلس دانش آموزی سیستان و بلوچستان برگزار شد

به گزارش پانا محمود همت در این جلسه که شامگاه گذشته به صورت آنلاین برگزار شد، اظهار داشت: هدف از تشکیل مجلس دانش آموزی ترویج فرهنگ مشارکت جویی، تعاون، همکاری و تقویت حس مسئولیت پذیری در دانش آموزان در عرصه های مختلف است.

وی بهره بردن از نظرات دانش آموزان برای اصلاح و ارتقای قوانین، مقررات و برنامه ها را از اهداف مجلس دانش آموزی بیان کرد و گفت: دانش آموزان باید به سرنوشت خود و سایر دانش آموزان اهمیت دهند و از هم اکنون برای به دست آوردن تجارب لازم و بر عهده گرفتن مسئولیت های مهم در آینده آماده شوند .

مدیر سازمان دانش آموزی با تأکید بر تقویت روحیه خود باوری و خود ابتکاری در دانش آموزان، گفت: نمایندگان مجلس دانش آموزی سیستان و بلوچستان از هم اکنون باید خود را برای حضور در انتخابات کشوری مجلس دانش آموزی آماده کنند.

همت با اشاره به اینکه به دلیل شیوع ویروس کرونا تا کنون انتخابات مرحله کشوری مجلس دانش آموزی به تعویق افتاده است، تصریح کرد: حضور نمایندگان مجلس دانش آموزی استان در مجلس کشوری ظرفیتی بزرگ برای رساندن صدای دانش آموزان سیستان و بلوچستانی به مسئولان است.

وی با بیان اینکه فراگیر شدن پارلمان‌های دانش‌آموزی یکی از اولویت‌های جدی وزارت آموزش و پرورش است، خاطر نشان کرد: برنامه ریزی برای تشکیل پارلمان دانش آموزی استان نیز باید در دستور کار هیئت رئیسه مجلس دانش آموزی استان قرار گیرد.

وی اظهار داشت: امیداورم این اقدامات بتواند دانش‌آموزان را برای ورود به نقش‌های اجتماعی آماده کند .

به گزارش پانا در ادامه این جلسه معاونان فعالیت های دانش آموزی سازمان دانش آموزی استان و اعضای هیئت رئیسه مجلس دانش آموزی نیز نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کردند.

در پایان مصوب شد پست‌های هیئت رئیسه برای داوطلبان شرکت در انتخابات کشوری مجلس دانش آموزی مشخص شود. همچنین اعضای هیئت رئیسه برای تشکیل پارلمان دانش آموزی و نشست مشترک اعضای مجلس دانش آموزی استان برنامه ریزی کنند. پیگیری برای دریافت اعتبارنامه منتخبان دهمین مجلس دانش آموزی در استان و همچنین ارائه گزارشی از فعالیت های این مجلس نیز از دیگر مصوبات جلسه بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار