نگاهی به دیدارهای شب دوم از هفته بیست و هفتم لیگ برتر ایران

رویای نایب قهرمانی پیش چشم فرهاد مجیدی؛ خبری از ژنرال نیست

تهران (پانا) – در دومین روز از هفته بیست و هفتم لیگ برتر، 4 دیدار در شهرهای مختلف برگزار خواهد شد که بدون شک مهمترین دیدار در تهران برگزار خواهد شد، جایی که سپاهان بدون امیر قلعه‌نویی باید به مصاف استقلال برود.

کد مطلب: ۱۱۱۱۹۴۵
لینک کوتاه کپی شد
رویای نایب قهرمانی پیش چشم فرهاد مجیدی؛ خبری از ژنرال نیست

پرونده دیدارهای هفته بیست و هفتم لیگ برتر، امشب با برگزاری 4 بازی در شهرهای قائمشهر، سیرجان، جام و تهران بسته خواهد شد.

در دیدارهای امروز بدون شک مهمترین جدال در تهران برگزار خواهد شد، جایی که استقلال تهران و سپاهان اصفهان در نبرد برای کسب سهمیه و نایب قهرمانی روبروی هما قرار خواهند گرفت.

پیش از این بازی، ابتدا پرسپولیس قهرمان زودهنگام لیگ برتر در قائمشهر به مصاف شاگردان محمود فکری در تیم نساجی خواهد رفت و سپس گل گهر برای فرار از سقوط روبروی فولاد خوزستان با سرمربیگری واد نکونام قرار خواهد گرفت.

اما در دیگر بازی امروز که می‌تواند در پایین جدول مهم و تاثیرگذار باشد، دربی استان بوشهر در شهر جم بین تیم‌های ته جدولی پارس جنوبی جم و شاهین بوشهر برگزار می‌شود.

نساجی قائمشهر - پرسپولیس / ساعت 19:30 ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر

محمود فکری (ایران) - یحیی گل محمدی (ایران)

بازی رفت » پرسپولیس یک - نساجی صفر

نکته‌های ویژه درباره دیدارهای روبرو » در حالی برای چهارمین بار در تاریخ لیگ برتر روبروی هم قرار خواهند گرفت که نساجی در حسرت برد مقابل پرسپولیس قرار دارد و از 3 بازی انجام شده، 2 بازی با برد پرسپولیس تمام شده و تنها دیدار دو تیم در قائمشهر هم حاصل آن تساوی یک بر یک بوده است. البته دو بردی هم پرسپولیس بدست آورده میلیمتری بوده و با اختلاف یک گل ثبت شده، نتایجی که نشان می‌دهد نساجی به راحتی مقابل پرسپولیس شکست نخورده است.

نکته‌های ویژه و آخرین وضعیت نساجی » هر چند مصدوم‌های پرشمار مشکل اصلی محمود فکری برای این بازی هستند، اما بعد از برد دراماتیکی که مقابل فولاد برای آنها ثبت شد، اوضاع روح نساجی که از دیدار با استقلال رو به اوج‌گیری رفته بود، به بالاترین سطح خود رسیده است و حالا تیمی که نه دغدغه صعود به لیگ قهرمانان ندارد و نه ترس سقوط به دسته اول، برای ثبت هفتمین بازی بدون باخت متوالی وارد ورزشگاه خالی از تماشاگرش خواهد شد.

البته ورزشگاه وطنی قائمشهر در این بازی شاید سکوهایش خالی باشد، اما بدون شک پشت بام‌های اطراف ورزشگاه بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی تعدادی از هواداران را همراه نساجی خواهد دید.

نکته‌های ویژه و آخرین وضعیت پرسپولیس » س از قطعی شدن قهرمانی در لیگ برتر، حالا تنها چیزی که برای پرسپولیس در لیگ برتر باقی مانده رکوردشکنی و کسب بیشترین امتیاز در تاریخ لیگ برتر به عنوان قهرمان است.

تیم یحیی گل محمدی که 7 برد متوالی دارد و بهترین خط حمله و خط دفاع را در اختیار دارد، با آمادگی و روحیه بالا راهی قائمشهر شده است. آنها که بهترین تیم لیگ برتر در دیدارهای خارج از خانه هم هستند و در 10 بازی آخر خارج از خانه با برد زمین را ترک کرده‌اند، غروب امروز علاوه بر نساجی، یک رقیب جدی دیگر دارند؛ چمن مصنوعی ورزشگاه وطنی قائمشهر شاید بزرگترین دغدغه یحیی گل محمدی برای هفته بیست و هفتم باشد که مصدوم روی دوست او نگذارد.

گل گهر سیرجان - فولاد خوزستان / ساعت 20:15 ورزشگاه امام علی (ع) سیرجان

مجید جلالی (ایران) - جواد نکونام (ایران)

بازی رفت » فولاد 2 - گل گهر صفر

نکته‌های ویژه درباره دیدارهای روبرو » تنها یکبار در تاریخ روبروی هم قرار گرفته‌اند که این بازی هم با برد فولاد تمام شده و گل گهر در حسرت امتیاز و حتی باز کردن دروازه فولاد قرار دارد.

نکته‌های ویژه و آخرین وضعیت گل گهر » تساوی شب گذشته پیکان در تبریز، بهترین فرصت را برای تیم مجید جلالی ایجاد کرده تا بتواند با ادامه روند رو به رشد خود و کسب 3 امتیاز این بازی، اختلافی 4 امتیازی با منطقه سقوط پیدا کند و کمی بیش از گذشته خیال آنها از بقا در لیگ برتر راحت شود.

گل گهر همانطور که گفته شد روند رو به رشدی داشته، آنها هر چند بدترین خط حمله لیگ برتر را با 18 گل زده در اختیار دارند اما 6 گل از این 18 گل در دو بازی اخیر به ثمر رسیده و تیم مجید جلالی، با دو برد متوالی پا به زمین خواهد گذاشت و امیدوار است اولین هت‌تریک برد لیگ برتری را در تاریخش ثبت کند. آنها پیش از این یکبار توانستند 2 برد متوالی بدست آوردند اما با قبول شکست 2 بر صفر مقابل سپاهان، نوار بردهایشان پاره شد.

نکته‌های ویژه و آخرین وضعیت فولاد » در حالی که فولاد می‌توانست گزینه شماره یک برای نایب قهرمانی باشد، اما در دیدار عقب افتاده هفته بیست و سوم، تلخ‌ترین ده دقیقه برای آنها در قائمشهر رقم خورد و آنها بازی 2 بر صفر برده را در ده دقیقه آخر بازی با شکست 3 بر 2 تعویض کردند تا دومین باخت متوالی برای تیم جواد نکونام در خارج از خانخ ثبت شود.

اما اگر جواد نکونام بتواند تیمش را از بحران روحی باخت در قائمشهر خارج کند، آنها با توجه به تساوی تراکتور و فولاد فرصت خوبی را بدست خواهند آورد که یکبار دیگر شانس اول نایب قهرمانی شوند. فولاد اگر این بازی را ببرد و بالاتر از شهر خودرو قرار خواهد گرفت و با توجه به یک بازی عقب افتاده، بار دیگر شانس بالایی برای نایب قهرنی نصیبش خواهد شد.

پارس جنوبی جم - شاهین بوشهر / ساعت 20:30 ورزشگاه تختی جم

سیروس پورموسوی (ایران) - مهدی پاشازاده (ایران)

بازی رفت » شاهین یک - پارس جنوبی یک

نکته‌های ویژه درباره دیدارهای روبرو » در دربی شهر بوشهر، دو تیم در حالی برای دومین بار در تاریخ خود در رقابت‌های لیگ برتر روبروی هم قرار خواهند گرفت که تنها بازی تاریخ با تساوی یک بر یک تمام شده است.

نکته‌های ویژه و آخرین وضعیت پارس جنوبی » وضعیت پارس جنوبی جم که در دو بازی آخرش برد و گل زده نداشته، در جدول رده‌بندی لیگ برتر شبیه وضعیتی است که گل گهر سیرجان دارد، البته با این تفاوت که تفاضل گل پارس جنوبی کمی بهتر است اما در وضعیتی مشابه با گل گهر، آنها می‌توانند از توقف پیکان نهایت استفاده را ببرند و با کسب 3 امتیاز خیال خود را کمی از بابت بقا در لیگ برتر راحت کنند و با منطقه سقوط 4 امتیاز اختلاف داشته باشند.

نکته‌های ویژه و آخرین وضعیت شاهین » شانس اول سقوط به دسته اول آخرین تلاش‌های خود برای زنده ماندن شانس بقا در لیگ برتر انجام می‌‎دهد. آنها که بدترین خط دفاع لیگ برتر را با 50 گل خورده در اختیار دارند، خوب می‌دانند با هر نتیجه‌ای غیر از برد یک گام دیگر به سقوط نزدیک خواهند شد.

تیم مهدی پاشازاده که کمترین برد در لیگ برتر را با 3 برد و بیشترین باخت را با 14 باخت دارد، در آخرین تلاش‌هایش برای بقا و البته امیدوار به معجزه، در حالی راهی شهر جم شده‌اند که 6 بازی آخرشان بدون برد بوده و در 3 بازی آخر خارج از خانه با شکست زمین را ترک کرده‌اند، روندی که آنها را با کسب تنها 5 امتیاز از 13 بازی، تبدیل به ضعیف‌ترین تیم لیگ برتر در دیدارهای خارج از خانه کرده است.

استقلال تهران - سپاهان اصفهان / ساعت 21 ورزشگاه آزادی تهران

فرهاد مجیدی (ایران) - امیر قلعه‌نویی (ایران)

بازی رفت » سپاهان 2 - استقلال 2

نکته‌های ویژه درباره دیدارهای روبرو » دو رقیب قدیمی لیگ برتر در حالی امشب در ورزشگاه آزادی به مصاف هم خواهند رفت که آخرین تقابل آنها در تهران با برد سپاهان تمام شده است.

اما نکته اصلی درباره دیدارهای روبرو این است که سپاهان در تاریخ لیگ برتر هیچ وقت نتوانسته در دو بازی متوالی در تهران سپاهان را شکست دهد و طلایی‌پوشان که در دو بازی آخر روبرو برد نداشته‌اند، فرصت این تاریخ‌سازی را دارند.

نکته‌های ویژه و آخرین وضعیت استقلال » بعد از پیروزی در دیدار عقب افتاده مقابل پارس جنوبی جم، یکبار دیگر استقلال به کورس کسب سهمیه و نایب قهرمانی برگشت اما وضعیت این تیم به گونه‌ای است که با هر نتیجه از دست دادن و دور شدن از سهمیه، پتانسیل بازگشت بحران به اردوی آنها وجود دارد. البته به همان میزان که امکان بازگشت به بحران وجود دارد، فرهاد میجیدی این نکته را خوب می‌داند که توقف تراکتور و شهر خودرو، فرصت خوبی نصیب استقلال شده که بتواند به نایب قهرمانی نزدیک شود.

نکته قابل اشاره دیگر این است که تیم فرهاد مجیدی که بهترین خط حمله لیگ برتر را با 46 گل زده در اختیار دارد، هر چند در دیدارهای خانگی 5 بازی آخر را بدون باخت پشت سر گذاشته اما در همین بازی‌ها روی نوار تساوی اسیر شده و در 3 بازی آخر خانگی با تساوی زمین را ترک کرده است.

نکته‌های ویژه و آخرین وضعیت سپاهان » غیبت اجباری امیر قلعه‌نویی که با تجویز پزشک اتفاق افتاده است، ویژه‌ترین اتفاقی است که برای سپاهان در هفته اخیر رخ داده و ممکن است در مسیر فرار این تیم از بحران تاثیرگذار باشد.

سپاهان که کمترین تعداد باخت در لیگ برتر را با 3 باخت دارد، هر چند هفته گذشته توانست در اصفهان از سد صنعت نفت عبور کند تا کمی اوضاعش آرام شود، اما در دیدارهای خارج از خانه تیمی متزلزل نشان داده 9 بازی بدون برد دارد که نشان دهنده ضعف آشکار این تیم در ورزشگاهی غیر از نقش جهان است. اما آنها به هر ترتیب برای باقی ماندن در کورس کسب سهمیه و نایب قهرمانی و البته سبقت گرفتن از تراکتور و شهر خودرو، چاره‌ای جز کسب 3 امتیاز در این بازی ندارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار