مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان:

فرهنگ مقاومت در بین دانش آموزان، هنرمندانه تبیین شود

رشت ( پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: کشورمان در دفاع مقدس و در مواجهه با شرایط سخت بیمه شده و ضروری است، فرهنگ مقاومت در 40 سالگی دفاع مقدس برای دانش آموزان بیش از پیش تبیین شود.

کد مطلب: ۱۱۱۱۵۷۹
لینک کوتاه کپی شد
فرهنگ مقاومت در بین دانش آموزان،  هنرمندانه تبیین شود

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، محمد رحمتی در اولین جلسه کمیته آموزش و پرورش ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس با اشاره به حضور دانش آموزان در حماسه 8 سال دفاع مقدس اظهار کرد: دفاع مقدس به عنوان یک ارزش اجتماعی ما را در مقابل مشکلات، آبدیده کرده است به طوری که توانستیم فرهنگ « ما می توانیم » را با تمام وجود نهادینه کنیم.

وی با اشاره به در پیش بودن 40 سالگی آغاز جنگ تحمیلی خاطرنشان کرد: برگزاری آیین های مختلف، قدردانی از ایثارگران، جانبازان و شهدای فرهنگی بخشی از این برنامه هاست.

وی شیوع کرونا را آوردگاهی مهم در بروز جلوه های ایثار در جامعه دانست و اظهار کرد: در این روزها شاهد بودیم که فرهنگیانی بر روی تخت بیمارستان لحظه ای از آموزش دانش آموزان غافل نشدند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با تأکید بر لزوم احیای فرهنگ جهاد و مجاهدت در جامعه اظهار کرد: باید عشق به کار و آموزش را در واحدهای آموزشی نهادینه کنیم.

رحمتی با اشاره به تنوع برنامه های آموزش و پرورش استان گیلان در گرامیداشت چهلمین سالگرد آغاز جنگ تحمیلی خاطرنشان کرد: امسال از سوم خرداد مقارن با آزادسازی خرمشهر تا پایان سال در همه مناسبت های دینی و ملی با رویکرد فرهنگ جهاد و شهادت رشادت های ایرانیان در 8 سال دفاع مقدس گرامی داشته می شود.

وی افزود: با وجود شیوع کرونا و تعطیلی مدارس، بسیاری از برنامه های مناسبتی و تولید محتوا در قالب شبکه شاد برای دانش آموزان و فرهنگیان عرضه می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان خود باوری و خوداتکایی را رمز ماندگاری نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: امسال برنامه های گرامیداشت چهل سالگی انقلاب بر اساس شعار سال مقام معظم رهبری « رونق تولید» و همچنین شعار «ما قوی هستیم» با تکیه بر بستر شبکه شاد برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار