ولی پوری: نتیجه فعالیت کمیسیون های معاونت پرورشی باید در مدارس نمود پیدا کند

تهران( پانا) - اولین جلسه کمیسیون قرآن و عترت و نماز با حضور مجتبی ولی پوری، سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی شهر تهران و اعضای کمیسیون در منطقه یازده برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۱۰۲۹۲
لینک کوتاه کپی شد
ولی پوری: نتیجه فعالیت کمیسیون های معاونت پرورشی باید در مدارس نمود پیدا کند

اولین جلسه کمیسیون قرآن و عترت و نماز شهر تهران با حضور مجتبی ولی پوری، سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی شهر تهران، نعیمی، رییس اداره قرآن و عترت و نماز شهر تهران، عنایت مهر معاون پرورشی منطقه ۱۱، کریوند، معاون پرورشی منطقه ۱۲ و سلیم خانی، معاون پرورشی منطقه ۱۶، برگزار شد.
در این جلسه، ولی پوری ضمن تبریک اعیاد فرخنده ماه ذی الحجه در خصوص تشکیل کمیسیون های معاونت پرورشی و فرهنگی گفت: با توجه به شناختی که از معاونین مناطق وجود داشت همه معاونین مناطق در یکی از کمیسیون های پنجگانه معاونت پرورشی حضور فعال دارند. ولی پوری افزود: حضور معاونین در یکی از کمیسیون های تخصصی به معنی توقف معاونین در آن کمیسیون خاص نیست زیرا با توجه به تعدد فعالیت ها و برنامه های معاونت پرورشی و تربیت بدنی، همه معاونین در همه حوزه ها تخصص دارند؛ بلکه هدف از تشکیل این کمیسیون ها بازبینی فعالیت های حوزه معاونت پرورشی با دقتی خاص است. فعالیت های ما باید به گونه ای بازبینی شوند که نتایج آن را در سطح مدارس به وضوح مشاهده کنیم.
ولی پوری در خصوص دستور کار کمیسیون قرآن و عترت و نماز گفت: باید در این جلسات، به دقت موارد و دستورالعمل های قرآن و عترت و نماز با توجه به اسناد بالادستی بررسی شود و اگر اشکالاتی در طرح ها و برنامه ها وجود داشت اعلام کنیم و در موارد مورد نیاز، نسبت به بومی سازی فعالیت ها در سطح استان اقدام کنیم.

ولی پوری خاطرنشان کرد: برنامه ها باید به صورت چالشی مورد نقد و بررسی قرار گیرد، از این رو در بررسی برنامه ها نباید شتابزده عمل کنیم.
ولی پوری تاکید کرد: باید قبول کنیم بسیاری از فعالیت های پرورشی در سطح مدارس کمرنگ شده است. یکی از اهداف تشکیل این کمیسیون ها این است که ما بدانیم در مدرسه باید چگونه عمل کنیم تا نتایج تصمیم گیری های ما نمود پیدا کند، بنابراین در خصوص نتایج و خروجی جلسات کمیسیون، نباید انتظار داشته باشیم که نتیجه عملکرد ما، آنی در سطح مدارس نمود پیدا کند. چه بسا اقدامی امروز انجام شود ولی نتایج آن سالها بعد در جامعه نمود پیدا کند و باقیات الصالحات برای ما باشد.
ولی پوری در ادامه افزود: خوشبختانه در حوزه اداره قرآن و عترت و نماز دستگاه های زیادی هستند که می توانند به آموزش و پرورش کمک کنند و باید از این ظرفیت ها به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.

ولی پوری افزود: در جلسات کمیسیون می توان از افراد متخصص و صاحب نظر در حوزه قرآن و عترت و نماز دعوت کرد تا از دیدگاه های این افراد در بازبینی فعالیت ها بهره مند شویم‌ و هر بررسی ای انجام شد و مصوبه ای صورت گرفت، باید پیگیر عملیاتی شدن مصوبات باشیم.
ولی پوری در ادامه در خصوص ضرورت نیروی انسانی توانمند بیان کرد: نیروی انسانی کارآمد از عوامل موفق هر مجموعه ای است. یک مدیر موفق اول باید نیروهای خود را به درستی انتخاب کرده و بعد هدف گذاری کند. اگر نیروی انسانی توانمند باشد با تغییر در اهداف و سیاست گذاری های مدیر می تواند خود را وفق دهد و تحت هر شرایطی از ادامه فعالیت عقب نماند.

ما باید به سمتی پیش رویم که افراد سازمان مان به سمت یادگیری سازمانی پیش روند تا شاهد موفقیت های چشمگیر باشیم و از مدارس عقب نمانیم. مدارس باید دنباله رو ما باشند نه بالعکس، از این رو توانمندسازی کارشناسان با نظریات یادگیری و تربیتی بسیار حائز اهمیت است.
ولی پوری در پایان گفت: همه مناطق باید برنامه ریزی جدی برای فعالیت دارالقرآن ها داشته باشند و شاهد فعالیت های جذاب و قوی و در دارالقرآن ها باشیم.
در ادامه جلسه، نعیمی رییس اداره قرآن و عترت و نماز گفت: از نقاط مثبت حوزه قرآن و عترت و نماز این است که پیوند قلبی با آحاد جامعه دارد و افرادی که به هر نحو در این حوزه فعالیت دارند مخلصانه در این حوزه خدمت می کنند؛ از طرفی حساسیتی ویژه بر این حوزه وجود دارد و اگر خدای ناکرده فعالیتی به نحو احسن برگزار نشود و یا اشکالاتی در اجرای برنامه ها در سطح مدارس وجود داشته باشد می تواند صدمات جبران ناپذیری به دانش آموز و تربیت دینی آنها وارد کند.

نعیمی افزود: فطرت دانش آموزان به دین و آموزه های دینی و قرآنی گرایش دارد، مهم این است که مربیان و معاونین پرورشی در سطح مدارس بتوانند از این ظرفیت دانش آموزان برای تقویت آموزه های دینی استفاده کنند ولی یکی از مشکلاتی که امروزه ما در حوزه پرورشی با آن مواجه هستیم این است که بسیاری از مربیان ما انگیزه و توانمندی لازم برای برقراری ارتباط با دانش آموزان را ندارند، از این رو باید بر توانمندسازی مربیان تمرکز ویژه ای داشته باشیم.
در ادامه جلسه، هریک از اعضای کمیسیون، دیدگاه ها و نظرات خود را در مورد برنامه های مختلف قرآن و عترت و نماز بیان کردند و موارد مطرح شده مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار