مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان:

سیستان و بلوچستان نیازمند ارتقا توان مهارتی است

زاهدان (پانا) _ مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان گفت سیستان و بلوچستان از نظر توان مهارتی در حد پایینی قرار دارد به همین سبب باید در زمینه مهارت اشتغالزایی و کارآفرینی در این استان اقدامات اساسی صورت گیرد.

کد مطلب: ۱۰۹۸۹۰۹
لینک کوتاه کپی شد
سیستان و بلوچستان نیازمند ارتقا توان مهارتی است

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان؛ خداداد اولیائی اظهار کرد: آمار بیکاری و جمعیت جوان استان سیستان و بلوچستان زیاد و نیازمند برنامه ریزی صحیح برای ارائه آموزش‌های فنی و حرفه ای و کارآفرینی است که این مهم رسالت فنی و حرفه ای را سنگین‌تر می‌کند.
او افزود: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان وظیفه مهارت آموزی را در سطح استان دارد و در زمینه توانمندسازی افراد گام برمی دارد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان ادامه داد: این اداره کل در هریک از شهرستان های استان توانسته براساس نیازسنجی مردم فعالیت‌هایی انجام دهد تا شخص با آموزش های مهارتی اشتغال پذیر شود.
او تصریح کرد: باید با همکاری رسانه ها فرهنگ مهارت آموزی در جامعه ارتقا پیدا کند تا هر فرد علاقه‌مندی موفق به دریافت گواهینامه مهارت و ایجاد شغل شود که این امر نیاز سیستان و بلوچستان است.
اولیایی ادامه داد : برای نخستین بار شورای مهارت در استان تشکیل شده و دستگاه های زیادی در این زمینه همکاری می کنند که مصوبات خوبی نیز به همراه داشته و الگوی خوبی برای کشور شده است.
او خاطرنشان کرد: سه مصوبه در این شورا شامل ایجاد دپارتمان آموزش روستایی، صنایع دریایی بندری در حوزه جنوب و آب و کشاورزی به تصویب رسیده است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان ادامه داد: همچنین در تلاشیم مرکز بین المللی مهارت را در چابهار راه اندازی کنیم که این طرح آماده و به زودی تصویب خواهد شد تا افراد علاقه‌مند از کشورهای همسایه بتوانند به این مرکز مراجعه کنند که براین اساس یک دیپلماسی مهارتی ایجاد خواهد شد.
او در پایان بیان کرد: از زمان شیوع کرونا نیز آموزش های فنی و حرفه ای به حالت تعطیل درآمده و تنها کارگاه های عملی با حداقل ظرفیت بین ۶ تا ۱۰ نفر مشغول فعالیت هستند و آموزش های تئوری نیز از طریق فضای مجازی ارائه می شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار