رییس اداره حفاظت محیط زیست سراوان خبر داد:

کشف محموله 300 قطعه ای پرنده در سیستان و بلوچستان

زاهدان (پانا) - رییس اداره حفاظت محیط زیست سراوان خبر داد یک محموله 300 قطعه ای پرنده در حوزه شهرستان سراوان شناسایی و کشف شد.

کد مطلب: ۱۱۱۰۴۱۳
لینک کوتاه کپی شد
کشف محموله 300 قطعه ای پرنده در سیستان و بلوچستان

به گزارش روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان، بهزاد دهواری اظهار کرد: با توجه به میزان به بارش های در فصل زمستان گذشته و ادامه بارش ها در فصل بهار بسیاری از زیستگاه ها و مناطق استان از جمله مناطق حوزه شهرستان احیا و زندگی گونه های حیات وحش در آن جان تازه ای گرفته است.

او افزود: خوشبختانه با وجود بارش های چند ماه اخیر و رویش پوشش گیاهی و امکان دسترسی به آب در مناطق استان با توجه به برنامه های عمرانی انجام شده از جمله لایروبی چشمه ها و ساخت آبشخورها به تعداد زیاد در مناطق، شاهد لانه گزینی و تخم گذاری برخی از پرندگان بومی و مهاجر در استان هستیم.

رییس اداره حفاظت محیط زیست سراوان ادامه داد: احیای طبیعت و محیط زیست و در پی آن افزایش زاد و ولد حیات وحش متأسفانه عده ای سودجو که با بی اطلاعی موجب تخریب محیط زیست و نابودی حیات وحش می شوند را به مناطق کشانده که با زنده گیری گونه های حیات وحش باعث نابودی آن می شوند.

او در پایان تصریح کرد: یگان حفاظت محیط زیست شهرستان سراوان طی گشت و کنترل و پایش منطقه یک نفر متخلف که اقدام به زنده گیری بیش از 300 قطعه پرنده نابالغ از نوع کبک و تیهو کرده بود را شناسایی کرد که با توجه به موقعیت منطقه کوهستانی و همینطور گرمای هوا با به جا گذاشتن پرندگان از منطقه متواری شد و پرندگان به دام افتاده با توجه به شرایط مطلوب منطقه توسط پرسنل یگان حفاظت محیط زیست در یکی از زیستگاه های نزدیک رهاسازی شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار