یارمحمدی: تسهیل شرایط یادگیری دانش آموزان در گرو سنجش سلامت جسمانی نوآموزان است

تهران (پانا) - فیروز یارمحمدی، معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه۳ به همراه محمدی، کارشناس بهداشت و سلامت منطقه ۳، از پایگاههای سنجش سلامت نوآموزان ورودی پایه اول منطقه ۳ بازدید کرد.

کد مطلب: ۱۰۹۷۴۹۸
لینک کوتاه کپی شد
یارمحمدی: تسهیل شرایط یادگیری دانش آموزان در گرو سنجش سلامت جسمانی نوآموزان است

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش منطقه ۳ در این بازدید در خصوص طرح سنجش ملی سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به مدرسه، با اشاره به اینکه دریافت شناسنامه‌ سلامت برای ثبت‌نام دانش‌آموزان اول ابتدایی الزامی است، خاطرنشان کرد: تسهیل شرایط یادگیری دانش آموزان در گرو پیگیری و رفع مشکلات و اختلالات شناسایی شده آنان است.
وی افزود: طرح سنجش سلامت جسمانی نوآموزان بدو ورود به ابتدایی یکی از ضروریات ثبت‌نام دانش‌آموزان است که با اجرا شدن این طرح، شناسنامه‌ سلامت الکترونیکی برای دانش‌آموزان صادر خواهد شد. نوآموزان در این طرح مورد سنجش بینایی، شنوایی، آمادگی تحصیلی و جسمانی قرار گرفته و مجوز ورود به مدارس را کسب می کنند. نوآموزان به همراه اولیای خود می‌توانند با مراجعه به سه پایگاه ثابت منطقه در طول تابستان در این طرح شرکت کنند.
یارمحمدی از اولیا خواست تا با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در موعد مقرر سه ماه که تعیین شده است‌، فرزندان خود را برای تشخیص اولیه و شناسایی موارد مشکوک به پایگاه‌ها برده و از سلامت همه جانبه فرزندان خود اطمینان حاصل کنند.
وی گفت: تشخیص به‌موقع و درمان زودهنگام هدف اصلی این طرح است که اگر نارسایی کودکان به موقع تشخیص داده شود، قطعاً می توان به رفع آنها اقدام کرد تا نوآموزان در کمال صحت و سلامتی وارد محیط آموزشی شوند و به تحصیل بپردازند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار