خانه‌نشینی کرونا؛ افزایش رشد داستان‌نویسی خلاقانه در کودکان

تهران (پانا) - محققان دریافتند، کودکان در روزهای خانه‌نشینی کرونایی تمایل بیشتری به نوشتن داشتند و 40 درصد از آنان، داستان‌های کوتاه یا تخیلی نوشتند.

کد مطلب: ۱۰۹۲۷۸۱
لینک کوتاه کپی شد
خانه‌نشینی کرونا؛ افزایش رشد داستان‌نویسی خلاقانه در کودکان

به گزارش ایسنا، به نقل از نیوز، بر اساس گزارش‌های منتشرشده، خانه‌نشینی باعث ایجاد رونق نوشتن خلاقانه کودکان شده است.

برخی از محققان معتقدند که دسترسی بیشتر به دستگاه‌های دیجیتال، منجر به انجام کارهای خلاقانه، همچون داستان‌نویسی کودکان شده است.

در این بررسی، کودکان و نوجوانان هشت تا 18 سال، قبل و طی روزهای خانه‌نشینی کرونا، موردبررسی قرار گرفتند.

آمارها نشان می‌دهد، در دوران خانه‌نشینی کرونایی نسبت به دوران قبل از آن 40 درصد کودکان و نوجوانان داستان کوتاه یا تخیلی، 39 درصد نامه، 27 درصد خاطرات یا مجلات و21 درصد شعر نوشتند.

بسیاری از افراد، نوشتن را مرتبط به روزهای خانه‌نشینی کرونایی می‌دانند و اظهار کردند: برای نوشتن شرایطی باید ایجاد شود، ازجمله داشتن وقت و مکانی برای تفکر و ایجاد ایده‌ها.

بسیاری از نویسندگان نوجوان اظهار کردند: روزهای خانه‌نشینی کرونایی به آنان فرصتی داده تا ایده‌های جدیدی پیدا کنند. همچنین در این روزها فرصت بیشتری برای نوشتن با دستگاه‌های دیجیتال یافتند.

41 درصد از کودکان و افراد نوجوان بیان کردند: نوشتن باعث ایجاد احساس بهتر در آنان شده است و این در حالی است که 25 درصد هم از عدم دیدن دوستان و خانواده، احساس ناراحتی داشتند.

این نظرسنجی بین دیدگاه کودکان درباره مزایای سلامتی نوشتن و احتمال حضور آنان در نوشتن خلاق ارتباط برقرار کرده است.

کودکانی که بر این باور بودند، نوشتن باعث داشتن احساس بهتر می‌شود، پنج برابر بیشتر احتمال نوشتن شعر داشتند و چهار برابر بیشتر از همسالان مخالف خود در دفتر خاطرات، داستان‌نویسی را آغاز کردند.

جاناتان داگلاس، محقق این تحقیق اظهار کرد: بسیاری از کودکان و نوجوانان در این روزها به سمت نوشتن خلاق روی آوردند.

این تحقیق توانسته نقش حیاتی خلاقیت در کمک به جوانان برای درک احساسات خود و دنیای پیرامون را نشان دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار