جلسه ویدئو کنفرانس معاونت پرورشی و فرهنگی با معاونان پرورشی و فرهنگی استان‌ها برگزار شد

تهران (پانا) - جلسه ویدئو کنفرانسی با موضوع بررسی شبکه شاد در معاونت پرورشی و فرهنگی با معاونان پرورشی و فرهنگی استان‌ها برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۷۲۴۵۲
لینک کوتاه کپی شد
جلسه ویدئو کنفرانس معاونت پرورشی و فرهنگی با معاونان پرورشی و فرهنگی استان‌ها برگزار شد

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، این جلسه با حضور علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، علی رمضانی، مدیر کل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی، محمدرضا مسیب‌زاده، مدیر کل قرآن، عترت و نماز، مسعود شکوهی، مدیر کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی، اسماعیل بحری‌زاده، قائم مقام سازمان دانش‌آموزی و حسن شربتدار، مشاور هماهنگی برگزار شد.

در این ویدئو کنفرانس شبکه شاد معاونت پرورشی و فرهنگی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و ابعاد گوناگون آن بررسی شد و هر یک از حاضران جلسه به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

شبکه شاد یا همان شبکه اجتماعی دانش‌آموزان بستری است که در فضای مجازی به تازگی ایجاد شده است. بعد از تعطیلی مدارس برای جبران عقب ماندگی تحصیلی دانش‌آموزان فضای مجازی و صدا و سیما از فرصت‌هایی بودند که وزارت آموزش و پرورش برای جبران این عقب ماندگی بهره برد. اما به دلیل غیر بومی بودن این فضاها و وجود ایرادهایی وزارت آموزش و پرورش با ابتکاری شبکه شاد را راه‌اندازی کرد.

آموزش به خوبی انجام می‌شد اما فعالیت‌های اوقات فراغت و جانبی دانش‌آموزان مانند قرآن، نماز عترت اردوها و فعالیت فرهنگی هنری و یا هدایت تحصیلی و مراقبت از آسیب‌های اجتماعی نیز نیاز به پیگیری داشتند به همین دلیل کانال معاونت پرورشی و فرهنگی در شبکه شاد ایجاد شد و همه فعالیت‌های دانش‌آموزان در آن بارگذاری شده است.

در این شبکه‌ها فعالیت‌های دارالقرآن‌ها، کانون‌های فرهنگی تربیت و مشاوران نیز حضور دارند و به رصد فعالیت‌های خود به صورت مجازی مشغول هستند به تازگی هر اداره کل کانال مختص خود را ایجاد کرده است:

کانال اداره کل قرآن عترت و نماز
کانال اداره کل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی
کانال اداره کل امور تربیتی اردوها و فضاهای پرورشی
کانال سازمان دانش‌آموزی
کانال سازمان بسیج دانش‌آموزی
کانال اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان
کانال جمعیت جوانان هلال احمر

از جمله کانال‌هایی هستند که در زیر مجموعه این معاونت شروع به فعالیت کرده‌اند و علاقه‌مندان برای دنبال کردن فعالیت‌های خود می‌توانند به این کانال‌ها مراجعه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار