در جلسه مشترک معاونت پرورشی و فرهنگی با معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع؛

کاظمی: در سال جاری 46 برنامه از برنامه‌های آموزش و پرورش مختص معاونت پرورشی و فرهنگی است

تهران (پانا) - جلسه مشترکی با حضور معاونان پرورشی و فرهنگی، برنامه ریزی و توسعه منابع و مدیران کل دو حوزه برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۷۲۱۶۸
لینک کوتاه کپی شد
کاظمی: در سال جاری 46 برنامه از برنامه‌های آموزش و پرورش مختص معاونت پرورشی و فرهنگی است

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، در این جلسه که با حضور علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی و علی الهیار ترکمن، معاون برنامه ریزی و توسعه منابع و مدیران کل دو حوزه در سالن جلسات معاونت پرورشی و فرهنگی برگزار شد در ابتدا کاظمی ضمن تبریک میلاد با سعادت امام حسن مجتبی (ع) گفت: تشکیل این جلسه‌های مشترک با معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع کارگشا و فرخنده است و نگاه ویژه این عزیزان کارها و فعالیت‌های ما را با سهولت به پیش می‌برد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: در سال 99، 46 برنامه از برنامه‌های آموزش و پرورش مختص معاونت پرورشی و فرهنگی است که بیشترین فعالیت در بخش‌های مختلف است و این حجم از فعالیت نگاه خاص و ویژه‌ای را می‌طلبد.

وی ادامه داد: نگاه متعالی این حوزه به معاونت پرورشی و فرهنگی برای ما بسیار انگیزه بخش است اما کار این معاونت بسیار سنگین و طاقت فرساست زیرا باید فشارهای درونی و بیرونی بسیاری را تحمل کند و پاسخگوی همه بخش‌ها چه در داخل وزارت آموزش و پرورش و چه در خارج این مجموعه باشند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع باید اولویت‌ها را مشخص کند اما باید این نکته را مجدد متذکر شد که پاسخگویی به همه بخش‌ها کار شاق و سختی است.

در ادامه جلسه مدیران کل معاونت پرورشی و فرهنگی به بیان نقطه نظرات و مشکلات ادارت کل خود پرداختند و محمدرضا مسیب زاده، مدیر کل قرآن، عترت و نماز گفت: معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع همیشه یار و یاور این اداره کل بوده است امیدوار هستیم تکلیف بخشی از معوقات مربوط به حق القدم ائمه جماعت هم که دینی است بر گردن ما پرداخته شود.

وی افزود: شما اطلاع دارید 750 دارالقرآن در 750 منطقه آموزش و پرورش داریم اینها هم جز فضاهای پرورشی مانند اردوگاه‌ها و کانون‌ها هستند که یک سری مشکلات دارند ان‌شالله با درایت عزیران در معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع این مشکلات نیز برطرف خواهد شد.

مسعود شکوهی، مدیر کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی ضمن تبریک ایام و عرض خیر مقدم گفت: بخش مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی که به تازگی به این اداره کل افزوده شده است بخش مهم و فعالیت‌های چشمگیری دارد که ما تعهدات درونی و بیرونی بسیاری داریم از جمله تفاهم نامه‌هایی با ستاد مبارزه با مواد مخدر، وزارت کشور و ...

وی ادامه داد: همه اینها بار مسئولییت ما را اضافه می کند و انتظار داریم این بخش به طور جدی پشتیبانی شود زیرا با تغییر ساختار پست های سازمانی دست خوش تغییراتی شده که موجب نگرانی شده است.

اسماعیل بحری زاده، قائم مقام سازمان دانش‌آموزی نیز با عرض تبریک میلاد کریم اهل بیت، امام حسن مجتبی (ع) و خیر مقدم به مهمانان گفت: نیروهای سازمان دانش‌آموزی از نظر کیفی مورد سنجش قرار گرفته‌اند و این نیروها جملگی با کیفیت ترین نیروها هستند و در آینده اگر نیرویی هم به این مجموعه افزوده شود انتظار داریم در این سطح باشند.

علی رمضانی، مدیر کل فرهنگی، هنری اردوها و فضاهای پرورشی گفت: کارهای بزرگی در اداره کل ما انجام می‌شود و از جمله آنها می‌توان به ابلاغ آیین نامه مالی کانون‌ها که معظل بزرگی بود اشاره کرد و این آیین نامه زمانی که به استان‌ها ابلاغ شد بار سنگینی را از دوش مسئولان ذیربط برداشت.

وی ادامه داد: از سال 73 دستورالعمل پرداخت حق الزحمه نداشتیم که این کار در دوره فعلی و با درایت مدیران کنونی معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع انجام شده است. نگاه خوب این معاونت به اردوگاه‌های کشوری گره گشای مشکلات خواهد بود زیرا بنا به شرایط خاص کشور در ماه‌های اخیر اردوگاه‌ها درآمدی نداشته‌اند و خطراتی متوجه این فضاهاست.

در ادامه جلسه علی الهیار ترکمن، معاون برنامه ریزی و توسعه منابع با تبریک میلاد امام حسن مجتبی (ع) و تشکر از تشکیل جلسه گفت: در آغاز شروع سال مالی جدید هستیم و این جلسه‌های مشترک اتفاق بسیار خوبی است که می‌تواند ما را در اجرای برنامه‌ها کمک بسیاری کند.

وی ادامه داد: بسیاری از تصمیم‌های معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع منوط به تصمیم‌های بیرونی مانند سازمان برنامه و بودجه کشور و یا سازمان امور اداری استخدامی کشور است و برخی محدودیت‌های قانونی درونی نیز وجود دارد.

الهیار ترکمن افزود: اما با تمام این اوصاف این معاونت برای خودش واژه آموزش و پرورش را اینگونه تعریف کرده است که آموزش و پرورش هر دو کفه‌های یک ترازو هستند و باید به شکل مساوی پیش بروند تا جریان تعلیم و تربیت تکامل پیدا کند.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش گفت: معاونت پرورشی و فرهنگی مغز متفکر فعالیت‌های جانبی و اوقات فراغت دانش‌آموزان است و این فعالیت‌ها در این معاونت برنامه ریزی می‌شوند. اردوگاه‌ها، کانون‌ها و سایر فضاهای پرورشی بازوهای این معاونت پرورشی و فرهنگی هستند و باید تقویت شوند.

در ادامه نیز مدیران کل معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع به بیان راهکارهایی برای حل مشکلات مطرح شده پرداختند و مقرر شد این جلسه‌های مشترک هر سه ماه یکبار برگزار شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار