در راستای استمرار جریان آموزش در استان سیستان و بلوچستان صورت می‌گیرد؛

فضای باز خانه معلم، محلی برای تدریس با رعایت فاصله اجتماعی

رفت‌وآمد با موتورسیکلت بین روستاها برای تداوم آموزش

تهران (پانا) - معلمان سیستانی و بلوچستانی با حضور در مناطق دوره‌افتاده در ایام تلخ کرونایی درس شیرین عشق و ایثار می‌دهند.

کد مطلب: ۱۰۴۹۸۲۳
لینک کوتاه کپی شد
فضای باز خانه معلم، محلی برای تدریس با رعایت فاصله اجتماعی

به گزارش مرکز اطلاع ‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش ‌و پرورش، درحالی‌که سایه کرونا برجهان سایه انداخته، نوای عشق و ایثار معلمان سیستانی و بلوچستانی از دورترین نقاط این سامان به گوش می‌رسد، جاهایی که اگرچه از اینترنت و زیرساخت مخابراتی خبری نیست اما معلمان فداکاری هستند که باوجود خطر، فداکارانه و داوطلبانه گوی سبقت خدمت خالصانه را ربوده‌اند.

این روزها اگرچه آموزش دانش‌آموزان بیشتر در بستر فضای مجازی جریان دارد اما دانش‌آموزانی هستند که به دلیل عدم دسترسی اینترنت و وسایل ارتباطی، از سوی همکاران پرتلاش با حرکتی جهادی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی به‌صورت حضوری آموزش می‌بینند. در ادامه گوشه‌ای از جلوه‌های عشق و ایثار معلمان تلاشگر قصر قندی را در ایام ناخوشایند کرونایی ببینید:

رفت‌وآمد با موتورسیکلت بین روستاها برای تداوم آموزش

خیر محمد صدرائی از راهبران آموزشی مدارس روستایی و عشایری شهرستان قصرقند از زمان تعطیلی فیزیکی مدارس بدلیل شیوع کرونا با پیمودن مسافت طولانی و تحمل گرمای طاقت فرسا با موتورسیکلت روستا به روستا می رود تا علاوه بر توزیع بسته‌های آموزشی در دیدار حضوری با دانش‌آموزان دروس را با آنها مرور کرده وتکالیف شان را بررسی کند.

فضای باز خانه معلم، محلی برای تدریس با رعایت فاصله اجتماعی

عبدالصمد بلوچ مدیر آموزگار مدرسه شهید باهنر روستای شیخ کلگ در بخش تلنگ نیز از قافله عشق و ایثار معلمی عقب نمانده و برای دانش آموزان فضای باز خانه‌اش را کلاس درس کرده و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی الفبای زندگی را مشق می‌کند.

توزیع بسته‌های آموزشی برای دانش‌آموزان بدون دسترسی تجهیزات هوشمند

عبدالحلیم بلوچ از دیگر راهبران آموزشی مدارس روستایی و عشایری شهرستان با مسئولیت پذیری مثال زدنی رنج مسیرهای صعب العبور و طولانی را به جان می‌خرد و این روزها گام‌هایش را مشتاق‌تر از همیشه بر می‌دارد تا دانش آموزانی که به اینترنت و ابزار هوشمند دسترسی ندارند از تحصیل باز نمانند، وی با توزیع جزوات آموزشی و درسنامه‌های تهیه شده توسط گروه‌های آموزشی اداره آموزش و پرورش شهرستان و اداره کل و ارائه توصیه‌های لازم آموزشی، تربیتی و بهداشتی مانع از قطع فرآیند آموزش شده است.

نواز بلوچ آموزگار روستای کهن پایین تلنگ از نیروهای خرید خدمات آموزشی هم عشق را برای دانش‌آموزانش معنا می‌کند، وی به عشق آموزش دانش‌آموزان خود با در اختیار قراردادن درسنامه و پیگیری امورات درسی و رفع اشکال دانش‌آموزان نمی‌گذارد دانش‌آموزانش از تحصیل محروم بمانند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار