هشدار اورژانس در خصوص طغیان و افزایش آب رودخانه‌ها

تهران (پانا) - سخنگوی سازمان اورژانس کشور به ساکنان اطراف رودخانه‌ها در خصوص احتمال افزایش آب رودخانه‌ها هشدار داد.

کد مطلب: ۱۰۳۵۸۶۴
لینک کوتاه کپی شد
هشدار اورژانس در خصوص طغیان و افزایش آب رودخانه‌ها

به گزارش روابط عمومی اورژانس، مجتبی خالدی اظهار کرد: از ابتدای فروردین ماه تا کنون ۴٨ نفر در حوادث جوی دچار مصدومیت شدند و آمار کشته شدگان بر اثر این حوادث جوی در انتظار تایید سازمان پزشکی قانونی کشور است.

وی افزود: بیشترین موارد در استان های هرمزگان، سیستان و بلوچستان و کرمان اتفاق افتاده است.

خالدی گفت: آمادگی لازم در تمام حوزه سلامت در این خصوص وجود دارد و کد عملیاتی حوادث جوی برای تمام دانشگاه های علوم پزشکی ابلاغ شده است و در هفته حداقل دو بار ارتباط مستقیم با سازمان هواشناسی برای پیشبینی شرایط جوی در هفته های پیش رو انجام خواهد شد که متناسب با شدت حادثه گزارش های لازم از دانشگاه ها اخذ خواهد شد.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه تا این لحظه بیشترین درگیری را در استان های اطراف تهران از جمله قزوین، سمنان و شاهرود شاهد هستیم گفت: هماهنگی های لازم نیز در این خصوص انجام شده است.

بارش هایی که طی چند روز گذشته با آن رو به رو بودیم و گرم شدن هوا و در نتیجه آب شدن برف ها موجب خواهد شد که سیلاب و آب های رودخانه ای افزایش پیدا کند.

بنابراین هشدار اورژانس به تمام ساکنان اطراف رودخانه ها این است که حتما این مسئله را مدنظر قرار دهند و همچنین خواهش ما از مدیران محلی این است که نیم نگاهی به وضعیت رودخانه ها، به خصوص رودخانه های فصلی داشته باشند تا مشکلاتی که در سال های گذشته در اثر طغیان رودخانه ها رو به رو بودیم بار دیگر به وجود نیاید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار