نگرانی ناشی از کرونا سیستم ایمنی را ضعیف می‌کند

تهران (پانا) - رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران گفت: نگرانی که از استرس ناشی از کرونا وجود دارد سیستم ایمنی بدن را ضعیف کرده و فرد را در معرض انواع اختلالات قرار می‌دهد.

کد مطلب: ۱۰۲۹۴۰۸
لینک کوتاه کپی شد
نگرانی ناشی از کرونا سیستم ایمنی را ضعیف می‌کند

به گزارش باشگاه خبرنگاران، محمد حاتمی، رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران اظهار کرد: استرس و نگرانی ناشی از کرونا تا حد طبیعی و منطقی است. اما مسئله‌ای که وجود دارد این است که کرونا باعث شده که استرس حاد در جامعه افزایش پیدا کند و موجب شود که آدرنالین و کورتیزول در خون ترشح شود که این عامل بی نظمی ضربان قلب و فشار خون شده و هوموستاز بدن را به هم می‌ریزد.

او ادامه داد: استرس و اضطراب باعث می‌شود که میزان قند، چربی و اکسیژن خون به خصوص در افرادی که دارای بیماری های زمینه ای هستند دچار مشکل شود. به طور کلی نگرانی که از استرس ناشی از کرونا وجود دارد باعث می‌شود که سیستم ایمنی بدن ضعیف شود و فرد را در معرض انواع و اقسام اختلالات روانی و میکروبی قرار دهد.

حاتمی بیان کرد: کرونا به عنوان یک مهمان ناخوانده در کشور ما وارد شده که باید با این مسئله کنار بیاییم و زندگی را ادامه دهیم. به همین منظور باید سبک زندگی خود را عوض کنیم. برای مثال در خانه بمانیم، استرس را مدیریت کنیم و از امکاناتی که در اختیارمان است تا عادی شدن شرایط استفاده حداکثری کنیم.

او مطرح کرد: برای سبک زندگی جدید حدود ۲۰ آیتم را در سازمان نظام روانشناسی در نظر گرفتیم. البته برگزاری این آیتم ها در هر خانواده متفاوت است.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران گفت: برای پر کردن اوقات فراغت بچه ها باید در خانه یک رابطه خوب و صمیمی همراه با آرامش در خانواده حاکم باشد.

حاتمی توصیه کرد: بهتر است در این ایام والدین به فرزندان خود سختگیری نکنند و اجازه دهند تا آن ها خودشان برنامه درسی‌شان را تنظیم کنند. بزرگترها می توانند تنها کمک کننده باشند.

او تاکید کرد: بهتر است مسائل درسی از طریق شبکه آموزش دنبال شود. روانشناسان آماده ارائه مشاوره‌های لازم در سراسر کشور به خانواده‌ها هستند.

حاتمی اظهار کرد: سازمان نظام روانشناسی از همان روز اول کمیته مقابله با بحران را تشکیل داد و اقدامات بسیار موثری را انجام داد. تاکنون ۳۰ هزار عضو ما جهادگونه در کشور فعالیت می‌کنند. از طریق فضای مجازی بسته‌های آموزشی را در اختیار مردم قرار دادیم و اکنون تمام این مراکز مشاوره تلفنی رایگان به مردم ارائه می‌دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار