مجله خبری تصویری «نگاه» راه‌اندازی شد

تهران (پانا) - مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش از آمادگی استودیو چندرسانه‌ای «نگاه» برای همکاری با مخاطبان آموزش‌وپرورش خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۲۹۰۷۵
لینک کوتاه کپی شد
مجله خبری تصویری «نگاه» راه‌اندازی شد

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، «نگاه» به رویدادهای آموزش‌وپرورش، عنوان نشریه‌ای بوده است که به مدت 30 سال منتشر شده و در بین مدارس و ادارات آموزش و پرورش، توزیع می‌‌شده است و درزمانی که خبررسانی در فضای آموزش‌وپرورش به شکل کنونی وجود نداشته، سعی کرده است تا در انتشار اخبار این حوزه، نگاه تخصصی به حوزه آموزش‌وپرورش داشته باشد.

به‌تدریج و با حضور نشریات مختلف در حوزه رسانه‌ای کشور این مسئولیت از عهده نشریه «نگاه» کمتر شد و در راستای صرفه‌جویی در هزینه‌ها و استفاده بهینه از منابع، نشریه «نگاه» به‌صورت الکترونیکی به آدرس negah.medu.ir منتشر شد.

بار دیگر نشریه «نگاه» با توجه به اهمیت فرایند اطلاع‌رسانی و تأکید بر پاسخگویی به نیازهای مخاطبان قصد دارد برای توسعه و تقویت آموزش‌وپرورش و تعامل دوسویه و مؤثر با مخاطبان و در راستای افزایش پاسخگویی به افکار عمومی، با رویکردی جدید به این حوزه فعالیت‌های خود را از سر گیرد.

نظام چندرسانه‌ای به‌منظور ترکیب و ارائه متن، تصویر، صوت و ویدئو از طریق ابزارها و پیوندهایی به مخاطبان امکان راهبری، تعامل، خلاقیت و ارتباط می‌دهد و در این راستا مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش در نظر دارد از نظام چندرسانه‌ای به‌صورت مکمل در امر اطلاع‌رسانی و تبیین برنامه‌ها و اقناع افکار عمومی به‌عنوان یک رسانه برتر، اثرگذار و متناسب با ذائقه مخاطبان استفاده بهینه کند.

بر این اساس، مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی باهدف بهره‌گیری از امکانات رسانه‌ای موجود، بر اساس رویکردهای جدید و استفاده از تجارب گذشته، مجله تصویری، تحلیلی و آموزشی «نگاه» را در راستای روابط عمومی چندرسانه‌ای به جامعه مخاطبان آموزش‌وپرورش معرفی کند و امیدوار است؛ با حمایت و پشتیبانی بخش‌های مختلف آموزش‌وپرورش، بتواند از آن، برای پیشبرد اهداف متعالی نظام تعلیم و تربیت استفاده بهینه ببرد.

مهم‌ترین اهداف مجله تصویری، تحلیلی و آموزشی «نگاه» به شرح زیر است:

- اعلام مواضع رسمی وزارت آموزش‌وپرورش توسط وزیر، اعضای شورای معاونان و مدیران ارشد

-پاسخگویی به شبهات رسانه‌ای از طریق فرایند اطلاع‌رسانی توسط مدیران ارشد

-بازتاب نظرات ذی‌نفعان وزارت آموزش‌وپرورش شامل معلمان، دانش آموزان، خانواده‌ها، صاحب‌نظران، انجمن‌ها، سمن‌ها و تشکل‌های فرهنگی

-مستندسازی فعالیت‌های انجام‌شده در آموزش‌وپرورش از طریق تهیه گزارش‌های خبری و تصویری با حمایت بخش‌های مختلف ستادی

-اجرای میزگردهای تخصصی در خصوص بررسی موضوعی چالش‌ها و شبهات رسانه‌ای با همکاری مدیران و اصحاب رسانه

مجله تصویری، تحلیلی و آموزشی «نگاه» جهت غنای خود و استفاده از نظرات ذی‌نفعان آموزش‌وپرورش همواره خود را نیازمند حمایت همه مخاطبین خود اعم از معلمان فرهیخته، دانش آموزان عزیز و اولیای محترم می‌داند و ازاین‌رو از همه مخاطبان دعوت می‌کند تا با ارائه نظرات و پیشنهاد‌های خود به آدرس negah@medu.ir ما را در افزایش غنای این نشریه همراهی کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار