افزایش زمان آموزش تلویزیونی دروس ابتدایی به ۳ ساعت در روز

تهران (پانا) - سعید ربوشه، مجری طرح مدرسه تلویزیونی دوره ابتدایی با بیان اینکه از هفته جاری روزی سه ساعت برنامه آموزشی مختص دوره ابتدایی از رسانه ملی پخش می‌شود، گفت: در واقع هر شش پایه برنامه آموزشی دارند و همه درس‌ها با رویکرد تلفیقی ارائه می‌شود.

کد مطلب: ۱۰۲۸۶۶۲
لینک کوتاه کپی شد
افزایش زمان آموزش تلویزیونی دروس ابتدایی به ۳ ساعت در روز

سعید ربوشه درباره نحوه انتخاب معلمان برای تدریس تلویزیونی دروس دوره ابتدایی گفت: معلمان بسیاری از شهرهای مختلف داوطلب بودند، ولی به دلیل ملاحظاتی که در رفت و آمد وجود داشت مدرسان از شهر تهران انتخاب شدند و عمدتا مدرس و سرگروه آموزشی هستند و سال‌ها در این حوزه کار آموزش و طراحی دروس را دنبال می‌کنند.

او درباره روش‌های بازخوردی از تدریس معلمان گفت: یک هفته‌ای که به صورت زنده تدریس‌ها پخش شده و معلمان منتخب تا کنون این تجربه را برای تدریس زنده نداشته‌اند. از طریق شبکه‌های مرسوم، سامانه پیامکی برنامه فرصت برابر و تماس‌های گرفته شده و از سوی انجمن اولیاء و مربیان بازخوردهایی را دریافت کرده‌ایم.

مجری طرح مدرسه تلویزیونی دوره ابتدایی با بیان اینکه همچنین از روسای مناطق و معاونین آموزش ابتدایی مناطق و معلمانی که در مناطق می شناسیم بازخوردهایی را درباره روش‌های تدریس دریافت کرده‌ایم گفت: بعد از رونمایی از سند تحول گفت‌وگوهای بسیاری پیرامون نگاه تحولی در یک تدریس فعال صورت گرفته است. اما اینکه واقعا بخواهیم همه اینها را در یک هفته روی معلمانی که اجرا داشتند پیاده کنیم مشکل است.

ربوشه ادامه داد: از مدیر شبکه آموزش خواستم بعد از پشت سر گذاشتن این بیماری، روند آموزش تلویزیونی متوقف نشود. این پدیده مبارک و ارزشمند است و تلاش کردیم نقدهای صورت گرفته را تا جای ممکن مورد توجه قرار داده و نواقص را برطرف کنیم.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهر تهران توصیه‌هایی به اولیاء داشت و گفت: ویدئویی پخش شده که در چین بچه‌ها لباس‌های خاصی پوشیده و در خانه آداب مدرسه را رعایت و از تلویزیون آموزش را دنبال می‌کردند. پیشنهادم این است که والدین در بخش یادگیری، دانشی و آموزشی به فرزندانشان کمک کنند.

او ادامه داد: فرصت خوبی فراهم شده تا والدین در جزئیات آموزشی هم مداخله کنند، بچه‌ها را به موقع از خواب بیدار کنند تا جلوی تلویزیون بنشینند. در خانه‌ها شرایط خوبی فراهم شده تا اولیاء طی تعامل دوطرفه برقرار شده با معلمان، در جزئیات یادگیری محتوای آموزشی بچه‌ها مداخله کنند.

مجری طرح مدرسه تلویزیونی دوره ابتدایی درباره تغییر زمان پایان سال تحصیلی گفت: ممکن است این اتفاق بیفتد. در حال بررسی است و هنوز تصمیم گیری در این باره انجام نشده است. هفته قبل روزی یک ساعت برنامه داشتیم و از هفته جاری روزی سه ساعت برنامه داریم و در واقع هر شش پایه برنامه آموزشی دارند و همه درس‌ها با رویکرد تلفیقی ارائه می‌شود. تمام تلاش ما این بوده است که تمام نکات تحولی روش‌های تدریس را به کار بگیریم.

ربوشه افزود: معلمان جدید هم انتخاب شده‌اند و به کادر قبلی اضافه می‌شوند.

او درباره نقش معلمان در این روند آموزشی گفت: در کنار حدود ۴۰ معلمی که تدریس تلویزیونی را برعهده دارند و در این شرایط ایثارگرانه خدمت می‌کنند در تهران ۱۳ هزار آموزگار دولتی و ۷۰۰۰ آموزگار غیردولتی داریم. ما جایگزین آموزگاران نیستیم. به علل مختلفی چون ویروس کرونا، برودت هوا، آلودگی هواو ... تعطیلی‌های پی در پی داشتیم اما از روز اول مدرسه، معلم‌ها، کانال‌ها و راه‌های ارتباطی با والدین ایجاد کرده‌اند و محتواهای آموزشی تولید و ارائه می‌کنند.

مجری طرح مدرسه تلویزیونی دوره ابتدایی در برنامه تلویزیونی پرسشگر افزود: در تلاشیم برنامه‌های شبکه آموزش را بهبود دهیم ولی درخواست می‌کنیم معلمان در استان و محل خود تکالیف مهارت محور را دنبال کنند و روش تدریس جدید و فعالانه‌ای را به نمایش بگذارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار