دراجلاس سراسری انقلاب صنعتی مطرح شد

لوح زرین مدیرموفق ملی به شرکت گسترش خشکبار خاورمیانه رسید

تهران (پانا) - درجریان برگزاری نخستین اجلاس سراسری انقلاب صنعتی چهارم درهزاره سوم که با حضورنمایندگان مجلس، معاونین وزرا و تنی چند ازمسوولان دولتی درمحل سالن همایشهای اتاق بازرگانی صنایع،معادن وکشاورزی برگزار شد، ازمدیرعامل شرکت گسترش خشکبار خاورمیانه با اهدای تندیس زرین به عنوان مدیرموفق ملی تقدیربه عمل آمد.

کد مطلب: ۱۰۲۰۸۹۱
لینک کوتاه کپی شد
لوح زرین مدیرموفق ملی به شرکت گسترش خشکبار خاورمیانه رسید

فاکتورهای مختلفی نظیر پیشگامی این شرکت در بهره گیری از به روز ترین تکنولوژی روز دنیا درتولید فراورده های خشکبار، مشتری مداری وتلاش درجهت تولید محصول در محیط های کاملا ایزوله وبهداشتی،تعهد به ایفای نقش اجتماعی و... سبب شد تا شرکت گسترش خشکبارخاورمیانه موفق به دریافت تندیس زرین مدیر موفق ملی دراجلاس سراسری انقلاب صنعتی شود.

محمد علی احمدی فر، مدیرعامل شرکت مذکور درجمع خبرنگاران با بیان اینکه شرکت گسترش خشکبار خاورمیانه تنها شرکتی است که از فناوری CIT برای فرآوری محصولات خود استفاده می کند ، توضیحاتی درباره اهداف راه اندازی این شرکت ارائه داد وگفت: ایجاد تنوع سالم درصنعت خشکبار وهمچنین ارتقای سطح کیفی فراورده های این صنعت ازجمله اهداف اصلی ثبت و راه اندازی این شرکت بوده است.

وی تاکید کرد:شرکت متبوعش از بروز ترین تکنولوژی ها که درکشورهای پیشرفته اروپایی و آمریکایی مورد استفاده قرارمی گیرد برای تولید محصولات خود استفاده می کند وتلاش فراوانی درجهت تولید محصولات با کیفیت و با ارزش غذایی بالا دارد تا ازاین رهگذر قادرشود سهم خود را در ارتقای سلامت و نشاط جامعه ایفا کند.

احمدی فر با بیان اینکه ضروری است بسترهای لازم برای صادرات خشکبار فراهم شود درعین حال صادرات خشکبار را یک راهکار کلیدی و تاثیرگذار در افزایش تولید ناخالص ملی دانست.

این فعال بخش خصوصی با اشاره به ضرورت حمایت از تولیدکنندگان و صادرکنندگان خشکبار کشور، گفت: ظرفیت بازار صادراتی خشکبار کشوردر سال جاری بیش از200 هزار تن پیش بینی شده است. از طرفی باتوجه به فشار تحریم ها و نیازی که دنیا به خشکبار ایران دارد، می توانیم از این ظرفیت ارزشمند، برای بهبود ارزآوری به کشور استفاده کنیم.

احمدی فر با تاکید بر کیفیت بالای خشکبار ایران، گفت: خوشبختانه کیفیت خشکبار ایرانی در بازارهای جهانی شناخته شده و بسیار بالا است. به همین دلیل خشکبار ایرانی از بازارهای جهانی قابل حذف نیست به طوری که حتی ظرفیت های این صنعت به قدری بالاست که کشورهای خارجی برای استفاده ازآن حاضر به دورزدن تحریم ها هستند.

وی ادامه داد: بازار خشکبار ایرانی آنقدر پتانسیل دارد که تا حدی کسری ناشی از افت صادرات نفت را هم جبران کند. اما برای رسیدن به چنین هدفی و استفاده از این ظرفیت، مسئولان باید حمایت های لازم از صادرکنندگان را انجام دهند.

مدیرعامل گسترش خشکبار خاورمیانه با تاکید بر اینکه اگر روزی نتوانیم نفت صادرکنیم، صادرات خشکبار و مشتقات آجیلی باغات کشورمی تواند با ورود به بازارهای جهانی، ارزآوری بالایی داشته باشد، گفت: اگر بسترسازی های لازم برای بهبود شرایط صاد رات خشکبار انجام نشود تولید ناخالص ملی افت بیشتری خواهد داشت. اما با صادرات خشکبار میتوانیم به احیای دوباره آن کمک کنیم.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته صنعت خشکبار موفق شده حدود 500 میلیون دلار ارزآوری داشته باشد، گفت: دولت از روش های مختلفی می تواند به صنعت خشکبار کمک کند. به عنوان مثال می تواند از طریق اتحادیه ها نسبت به خرید تضمینی محصولات باغی کمک کند تا بتواند بحث بازار خرید مواد اولیه این شرکت ها را کنترل کند.

احمدی فر همچنین با اشاره به اینکه کیفیت محصولات خشکبار و مشتقات آجیلی ایران در دنیا بی رقیب است، توضیح داد: محصولاتی از قبیل گردو، کشمش، خرما، پسته، برگه زردآلو، بادام و… از جمله تولیدات مهم کشور هستند که در کشورهای مختلف دنیا شناخته شده هستند و از طرفی با توجه به طبیعی بودن محصولات خشکبار و مشتقات آجیلی، دارابودن قند طبیعی وسلامت این فراورده ها ،شاهدافزایش مصرف خشکبار و مشتقات آجیلی آن در کشورهای مختلف هستیم.

وی ادامه داد: بسیاری از کشورها در تلاش هستند تا با تولید خشکبار باکیفیت به رقیبی جدی برای ایران تبدیل شوند. اما با حمایت از صادرات باید خشکبار ایران را در بازارهای جهانی همچنان پرتقاضا و بی رقیب نگه داریم .

مدیرعامل شرکت گسترش خشکبار خاورمیانه کیفیت بالا، قیمت مناسب و تنوع خشکبار و مشتقات آجیلی ایران را سه دلیل اصلی موفقیت صنعت خشکبار ایران دانست و افزود: قطعا با توجه به این ظرفیت ویژه باید حمایت های لازم از سوی تمامی نهادهای مسئول و مرتبط صورت گیرد تا بتوان از طریق این صنعت، وابستگی به صادرات نفت را به حداقل ممکن برسانیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار