رئیس اداره آموزش و پرورش پیربکران:

فرهنگ کار و تولید یک فرصت برای آموزش و پرورش است

اصفهان (پانا) - جلسه ویژه ناظرین و داوران جشنواره نوجوان خوارزمی در سالن اجتماعات اداره برگزار شد.

کد مطلب: ۹۷۰۸۲۶
لینک کوتاه کپی شد
فرهنگ کار و تولید یک فرصت برای آموزش و پرورش است

رئیس اداره آموزش و پرورش پیربکران در جمع ناظرین و داوران جشنواره نوجوان خوارزمی ضمن تبریک هفته بسیج و تشکر از زحمات همکاران در سال گذشته بیان کرد: یکی از موارد جشنواره نوجوان خوارزمی توجه بر ظرافت ها است. شناسایی دانش آموزان توانمند و تلاش برای فعالیت های مربوطه جهت شرکت در رقابت های استان از موارد قابل توجه در این جشنواره است. طرح جابر در دوره ابتدایی پیش زمینه جشنواره نوجوان خوارزمی است. کتاب کار و فناوری از پایه ششم زمینه ساز تلاش دانش آموزان در این جشنواره است.

وی ادامه داد: در همه طرح ها کار را از صفر شروع می کنیم و این باعث اتلاف زمان می شود. دانش آموزان توانمند سال گذشته مدرسه خود و دوره های قبل را شناسایی کنید و با استفاده از توانمندی آنها ادامه مسیر دهید.

سهرابی افزود: راهکار 6-1 سند تحول بنیادین و حوزه تربیت در درس ملی تاکید بر پژوهش و مهارت دارد. طرح با این هدف دنبال می شود که هر ایرانی باید یک مهارت یاد بگیرد چرا که دانش آموزان بعد از 12 سال درس خواندن در هیچ رشته ای مهارت لازم را نداشته اند. در برنامه بوم فرصتی برای همکاران پیش آمد که دانش آموزان مستعد را شناسایی و گامی برای آنها برداشته شود. ایران مهارت زیر ساخت بحث پژوهش و جشنواره نوجوان خوارزمی است. دانش آموز توانمند کم است ولی اندک ها باید شناخته شوند.

وی درباره کارآفرینی گفت: فرهنگ کار و تولید یک فرصت برای آموزش و پرورش است. دوره اول متوسطه دوره ای است که در آن دانش آموز برای انتخاب مسیر تصمیم می گیرد. در چشم انداز افق 1404 بر نیروی کارآمد تاکید شده است و باید به آن توجه شود. نقشه جامع علمی کشور راه توسعه یافتگی در کشور را داشتن نیروهای ماهر و توانمند می داند و جرقه این کار در دوره اول متوسطه است که باید فرد کارآفرین را پرورش داد.

رئیس اداره آموزش و پرورش پیربکران اذعان داشت: راهکار 3-6 سند تحول بنیادین بیان می کند در مدارس دوره اول متوسطه باید نمایشگاهی دائمی از دست ورزی و مهارت آموزی دانش آموزان وجود داشته باشد چون دانش آموزان کارآفرین، آینده کشور و میهن در اختیار آنها قرار دارد و معلمان راهنمای آنها هستند.

وی در پایان به همکاران توصیه کرد: در اولین قدم استعداد دانش آموزان را شناسایی کنید و در ادامه یعنی در قدم دوم استعداد را هدایت کنید. در این راه اگر مدرسه ای امکانات کافی نداشت باید از چارچوب مدرسه فراتر رفت و از امکانات خارج از مدرسه کمک گرفت.

بعد از صحبت های رئیس اداره از ناظرین و داوران جشنواره نوجوان خوارزمی سال گذشته تقدیر و تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار