فرمانده انتظامی استان: کلاهبردار خارجی در خراسان جنوبی دستگیر شد

بیرجند(پانا)- فرمانده انتظامی خراسان جنوبی از دستگیری فردی با تابعیت اروپایی که خود را به عنوان سرمایه گذار در استان معرفی کرده بود ، خبر داد و گفت: این فرد با قرار20 میلیاردی دستگیر شده است.

کد مطلب: ۹۴۳۵۸۵
لینک کوتاه کپی شد
فرمانده انتظامی استان: کلاهبردار خارجی در خراسان جنوبی  دستگیر شد

سردار مجید شجاع فرمانده انتظامی استان گفت: با رصد اخبار و اطلاعات روزانه، اخباری به دست آمد که 2 تبعه اروپایی به قصد سرمایه گذاری وارد خراسان جنوبی شده و در این استان ساکن شده اند.

سردار شجاع افزود: با استعلام از پلیس اینترپل مشخص شد یکی از افراد مرتبط با تبعه اروپایی که نام وی به عنوان سرمایه گذار مطرح است و مبالغی به حساب های وی در کشورهای بورکینافاسو، جیبوتی ،مالزی ،اسپانیا و سنگاپور واریز شده است تحت تعقیب پلیس اینترپل بوده و بیش از چندین فقره کلاهبرداری در سطح دنیا به ویژه کشورهای اروپایی، آفریقایی و حاشیه خلیج فارس انجام داده است.

وی گفت: در پیگیری ها مشخص شد، 2 تبعه کشور اروپایی با مراجعه به سفارت ایران در یکی از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس خود را به عنوان سرمایه گذار معرفی و مدعی شده بودند قصد سرمایه گذاری به مبلغ 70 میلیون یورو برای کشاورزی و پرورش شتر در کشور دارند که توسط سازمان های اداری به خراسان جنوبی معرفی شده اند و یکی از سرمایه گذاران داخلی را ترغیب به شراکت و سرمایه گذاری کرده اند.

سردار شجاع افزود: در ادامه روند پرونده و تحقیقات پلیس مشخص شد متأسفانه در بدو ورود این افراد به استان خراسان جنوبی استعلام های لازم از سوی نهادهای مسئول صورت نگرفته است و شریک ایرانی طی مدت حضور این افراد هزینه های بسیار زیادی متحمل شده و علاوه بر هزینه اسکان، درمان ، بلیت پرواز بزینس کلاس به کشورهای سنگاپور ، ترکیه ، مالزی ، اسپانیا ، جیبوتی ، آلمان ، امارات و تهیه دفتر کار با بروز ترین امکانات حدود 12 میلیارد تومان نیز به حساب این 2 تبعه اروپایی واریز کرده است.

وی گفت: با شکایت شریک ایرانی و دستور مقام قضائی یکی از این 2 تبعه اروپایی که در ایران حضور داشت و تصور نمی کرد توسط پلیس رصد و کنترل شود، دستگیر و پس از تحقیقات تخصصی با قرار 20 میلیارد تومانی بازداشت شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار