نایب رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران در گفت وگو با پانا:

ضرورت بهبود فرآیندهای سرمایه گذاری خارجی در کشور

نایب رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه های جدی ما در حوزه زیرساخت ها بهبود فرآیندهای سرمایه گذاری است و اگر به تجربه کشورهای پیشرفته و توسعه یافته نگاه شود مشخص می شود بروکراسی حاکم بر مسیر سرمایه گذاری در کشور پیچیده و طولانی است .

کد مطلب: ۶۱۵۷۲۲
لینک کوتاه کپی شد

مهدی جهانگیری در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی پانا، گفت : در یکی دو سال اخیر بحث سرمایه گذاری خارجی و به طور اصولی بحث سرمایه گذاری به طور جدی تری مطرح شده و راهکارهای برون رفت از رکود اقتصادی و رشد مناسب بررسی شده است .

وی افزود: ایران به عنوان یکی از کانون های سرمایه گذاری مورد توجه سرمایه گذاران خارجی و داخلی است و از این شیوه به عنوان یکی از ابزارهای تامین مالی استفاده می شود اما نکته جدی این است که باید زیرساخت های اقتصادی برای سرمایه گذاری فراهم شود و تا زمانی که این زیرساخت ها ایجاد نشود طبیعی است انتظار مردم ، بخش خصوصی یا دولت در رسیدن به جایگاه مناسب رشد و توسعه فراهم نمی شود .

جهانگیری عنوان کرد: بانک های کشور باید با اصلاحات ساختاری زمینه آن را فراهم کنند که امکان آن را داشته باشند تا در پای میز مذاکره با بانکهای بین المللی مذاکره کنند .

نایب رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران عنوان کرد: افق حوزه هایی مثل مالیات ،بیمه و سایر قوانین در دوره ای که سرمایه گذار خارجی. قصد دارد مسیر اقتصادی خود را تعیین کند، چندان روشن نیست .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار