وزارت نیرو ساخت‌وساز در حریم رودخانه‌ها را جدی بگیرد

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: در چند سال گذشته که درگیر خشک‌سالی در کشور بودیم بستر رودخانه‌ها رها شده و ساخت و سازهای غیرکارشناسی و بدون پروانه صادر شده است که وزارت نیرو باید به جد به این موضوع ورود کند.

کد مطلب: ۶۱۴۶۸۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، محمدرضا رضایی در نشست مشترک اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و ستاد مدیریت بحران آذربایجان شرقی گفت: بنا به دستور رییس مجلس شورای اسلامی در این استان حضور یافته‌ایم تا علل و عوامل بروز حادثه سیل و نحوه امدادرسانی و خدمات رسانی توسط دستگاه‌های اجرایی به حادثه دیدگان مورد بررسی قرار گیرد.

وی ادامه داد: از اطلاع رسانی به موقع سازمان هواشناسی تشکر می‌کنیم که از سال گذشته شاهد این هستیم که بیش از 90 درصد پیش بینی‌های این سازمان به واقعیت می‌پیوندد و ضروری است دستگاه‌های اجرایی به این اطلاعیه‌ها توجه داشته باشند.

رضایی اظهار کرد: مقرر شده پس از بازدید از وضعیت مناطق آسیب دیده از سیل در آذربایجان شرقی در قالب گزارشی در صحن مجلس اقدامات، نیازها و عوامل بروز حادثه قرائت شود.

وی گفت: هدف این بررسی و قرائت آن در صحن مجلس، جلوگیری و پیشگیری از بروز چنین حوادثی در کشور است.

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: در سال‌های اخیر در کشور با تغییر اقلیم روبرو هستیم و همزمان با خشکسالی با باران‌های سیل آسا درگیر هستیم که بسیاری از استان‌های کشور را درگیر کرده است و این نشان می‌دهد باید توجه بیشتری به این موضوع شود.

رضایی اظهار کرد: فرآیند سنگین و طولانی در تصویب اعتبارات مورد نیاز مدیریت بحران در کشور وجود دارد که باید اعتبارات و اختیارات آن مستقل شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار