مدرس دوره‌های آموزش فناوری در مدارس البرز:

نظام آموزشی بدون آشنایی معلمان با ابزارهای فناورانه، نمی‌تواند پاسخگوی نیازهای نسل جدید باشد

کرج(پانا)- کارشناس کامپیوتر و مدرس دوره‌های آموزش فناوری در مدارس استان البرز بر لزوم آموزش هدفمند معلمان برای بهره‌گیری از فناوری‌های نوین آموزشی تأکید کرد و گفت:نظام آموزشی امروز بدون آشنایی معلمان با ابزارهای فناورانه، نمی‌تواند پاسخگوی نیازهای نسل جدید دانش‌آموزان باشد.

کد مطلب: ۱۶۳۲۶۵۵
لینک کوتاه کپی شد
نظام آموزشی بدون آشنایی معلمان با ابزارهای فناورانه، نمی‌تواند پاسخگوی نیازهای نسل جدید باشد

مریم صمصامی در گفت‌وگو با پانا بیان کرد:«با گسترش فناوری‌های دیجیتال و تغییر شیوه‌های یادگیری، توانمندسازی معلمان در حوزه استفاده از ابزارها و نرم‌افزارهای آموزشی نوین به یکی از اولویت‌های نظام تعلیم و تربیت تبدیل شده است.»

وی اظهار کرد:«اگر قرار است دانش‌آموزان ما مهارت‌های قرن بیست‌ویکم را بیاموزند، پیش‌نیاز آن، تجهیز و آموزش معلمانی است که بتوانند از فناوری نه به‌عنوان یک ابزار تزئینی، بلکه به‌عنوان یک وسیله مؤثر در یاددهی،یادگیری استفاده کنند.»

این مدرس دوره‌های آموزش فناوری در مدارس با اشاره به اینکه بسیاری از معلمان هنوز با نرم‌افزارهای آموزشی، سامانه‌های یادگیری آنلاین و ابزارهای هوشمند آشنایی کافی ندارند، افزود:«آموزش‌های ضمن خدمت باید به‌صورت کارگاهی، پروژه‌محور و با محوریت کاربرد عملی فناوری در تدریس طراحی شوند.تنها با برگزاری دوره‌های تئوری نمی‌توان انتظار تغییر روش‌های آموزشی را داشت.»

 صمصامی با تأکید بر نقش مدیران مدارس در حمایت از معلمان برای به‌کارگیری فناوری‌های نوین گفت:«مدیران باید فضا را برای آزمون و خطا و تجربه‌های نو باز بگذارند. گاهی معلمان از ترس خطا یا ناآشنایی با تجهیزات، سراغ فناوری نمی‌روند.درحالی‌ که با تشویق و پشتیبانی مدرسه می‌توان این نگرانی را کاهش داد.»

وی در پایان خاطرنشان کرد:«سرمایه‌گذاری در آموزش فناوری برای معلمان، سرمایه‌گذاری مستقیم بر کیفیت یادگیری دانش‌آموزان است.هرچقدر معلمان ما توانمندتر شوند، نسل آینده‌ای خلاق‌تر و آماده‌تر خواهیم داشت.»

 

خبرنگار : دانش‌آموز:مهرسانا سلامی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار