مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو بهارستان:

تبدیل کالبد خشک مدرسه به روح پویای تربیت، هدف اصلی اساتید آموزش و پرورش است

بهارستان‌دو (پانا) - مدیر آموزش و پروش بهارستان‌دو در نشستی پرشور و امیدبخش با معاونان و مربیان پرورشی ناحیه‌دو‌بهارستان؛ از طرح نوین "مدرسه صالح"به عنوان نقشه راه تربیتی سال تحصیلی پیش رو خبر داد و گفت تبدیل کالبد خشک مدرسه به روح پویای تربیت، هدف اصلی اساتید آموزش و پرورش است.

کد مطلب: ۱۶۲۲۲۵۱
لینک کوتاه کپی شد
تبدیل کالبد خشک مدرسه به روح پویای تربیت، هدف اصلی اساتید آموزش و پرورش است

نشست هم‌اندیشی با حضور معاونین، مربیان پرورشی و روحانیون طرح امین مدارس برگزار شد، محمد بایرامی، مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو بهارستان ابتدا با ادای احترام به مقام شهدا و تبریک ایام الله، از زحمات خالصانه فرهنگیان حوزه پرورشی در سال گذشته تقدیر کرد  و با برشمردن شاخص‌های مدرسه صالح، بر «تربیت‌محوری» به جای تمرکز صرف بر آموزش، «مشارکت‌جویی» از تمام نهادهای فرهنگی محلی، «تحول‌گرایی» در نگاه مدیران و «ایجاد محیط الهام‌بخش و پرنشاط» تاکید ویژه کرد.

محمد بایرامی رویکرد مدارس بهارستان‌دو را یک عمل تربیت‌محوری دانست و تشریح کرد: باید رویکرد مدارس به سمت تربیت محوری تغییر یابد، چرا که در حال حاضر بسیاری از مدارس بیشتر بر روی جنبه‌های آموزشی تأکید دارند و این نشست هم‌اندیشی در راستای ارتقاء سطح همکاری و تعامل بیشتر در زمینه‌های پرورشی و ایجاد فضایی مناسب در مدارس و همچنین با هدف بهبود فضای آموزشی و فرهنگی برگزار شد. 

در  ادامه بایرامی با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، بر ضرورت تربیت دانش‌آموز صالح تاکید کرد و گفت: خروجی مطلوب مدارس، دانش‌آموزی با ایمان، خلاق و برخوردار از ساحت‌های شش‌گانه تربیتی است.

وی ایجاد «مدرسه صالح» را نیازمند مدیریت فرآیندمحور، تغییر نگرش و تبدیل فضای مدرسه به محیطی اثرگذار دانست و افزود: معاونین، مربیان پرورشی و روحانیون، روح مدرسه هستند و هنر آنان تبدیل کالبد سخت مدرسه به محیطی پویا و پرنشاط است.

در ادامه، مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو بهارستان تشریح کرد: به بحث آسیب‌های اجتماعی و لزوم حساس بودن نسبت به مسائل فرهنگی بسیار تاکید می‌شود و نمی‌توان از موضوع حجاب به راحتی گذشت، این مسئله نیاز به گفتمان و آموزش قابل توجهی دارد. 

 این مقام مسئول  نقش انجمن اولیا و مربیان را بسیار مهم برشمرد و عنوان کرد: اولیا نقش فعال و نظارتی را می‌توانند با همکاری معاونت پرورشی در مدرسه داشته باشند و در امورات پرورشی هم می‌توانند بسیار خوب نقش ایفا کنند.

بایرامی در رابطه با ساختن یک مدرسه ایده‌ال گفت: ساخت مدرسه خوب و مناسب تنها به جسم و مصالح ساختمانی بستگی ندارد بلکه به طرز تفکر و دیدگاه حاکم در مدرسه مرتبط است، ایجاد این فضا یک فرایند مدیریتی است که باید در طول یک یا دو سال به همت همگان انجام شود.

مدیر آموزش و پرورش بهارستان‌دو در پایان به آمارهای امیدوارکننده اشاره کرد: استقبال پرشور از اردوهای راهیان نور، حضور فعال در نماز جمعه و تشکل‌های دانش‌آموزی  از جمله آمارهای بسیار خوبی است که در منطقه اتفاق افتاده و بی‌شک این آمارها با  روحیه جهادی شما همکاران حوزه پرورشی رقم خورده است.

خبرنگار : دانش آموز پارمیدا پرنلو عکاس : دانش‌آموز فائزه حسین‌پور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار