رئیس انجمن مراکز دانش‌بنیان و نخبگان کشور در گفت‌وگوی با پانا مطرح کرد:‌

مشکل اصلی شرکت‌های دانش‌بنیان فروش محصولات است، نه حمایت‌های مالی

وجود شرکت‌های سوری با عنوان دانش‌بنیان را تکذیب نمی‌کنیم

تهران (پانا) - رئیس انجمن مراکز دانش‌بنیان تصریح کرد: وجود شرکت‌های سوری با عنوان دانش‌بنیان را تکذیب نمی‌کنیم. ممکن است شرکت‌هایی باشند که به‌صورت سوری ثبت شده‌اند و با استفاده از روابط خاص و رانت، از تسهیلات و حمایت‌های دولتی بهره‌مند شده‌اند؛ اما مأموریت ما تمرکز بر حمایت از فعالان واقعی و شفاف این عرصه است.اکنون مشکل اصلی شرکت‌های دانش‌بنیان فروش محصولات است نه حمایت مالی.

کد مطلب: ۱۶۱۷۳۵۶
لینک کوتاه کپی شد
مشکل اصلی شرکت‌های دانش‌بنیان فروش محصولات است، نه حمایت‌های مالی

ابوذر شهپری در گفت‌وگو با پانا در پاسخ به این سوال که در سال‌های گذشته بحث‌هایی درباره وجود برخی شرکت‌های سوری در حوزه دانش‌بنیان مطرح شده که صرفاً برای استفاده از تسهیلات و حمایت‌ها ایجاد شده‌اند. انجمن شما در این زمینه بررسی یا اقدام خاصی انجام داده است؟ اظهار کرد:‌« تخلف در هیچ حوزه‌ای را نمی‌توان به‌صورت کامل حذف کرد. طبیعی است که در میان شرکت‌های دانش‌بنیان هم مواردی از تخلف یا سوءاستفاده وجود داشته باشد، اما باید تأکید کنم که بررسی این موارد جزو وظایف ذاتی انجمن ما نیست. وظیفه اصلی ما شناسایی شرکت‌های واقعی دانش‌بنیان و نخبگان حقیقی کشور است، نه رسیدگی به تخلفات.»

وی ادامه داد :‌«البته ممکن است شرکت‌هایی باشند که به‌صورت سوری ثبت شده‌اند و با استفاده از روابط، از تسهیلات و حمایت‌های دولتی بهره‌مند شده‌اند؛ اما مأموریت ما تمرکز بر حمایت از فعالان واقعی و شفاف این عرصه است.»

شهپری در پاسخ به این پرسش که حمایت‌های انجمن از شرکت‌های واقعی دانش‌بنیان به چه شکل انجام می‌شود، تصریح کرد:‌ «ما در انجمن چند نوع بسته حمایتی برای شرکت‌ها و نخبگان تعریف کرده‌ایم. این بسته‌ها شامل حمایت‌های آموزشی، به‌روزرسانی تجهیزات و ماشین‌آلات، تأمین مواد اولیه و حمایت در فروش محصولات است. علاوه بر شرکت‌ها، برای نخبگان حقیقی هم برنامه‌های آموزشی و توانمندسازی ویژه‌ای داریم تا مسیر رشد و توسعه علمی آن‌ها تسهیل شود.»

وی در پاسخ به این پرسش پانا که به نظر شما در حال حاضر مهم‌ترین چالش شرکت‌های دانش‌بنیان چیست، عنوان کرد:‌« بدون تردید بزرگ‌ترین مشکل این شرکت‌ها بحث فروش محصولات و بازارسازی است. دولت در حوزه‌های مختلف مثل مالیات، انرژی و تسهیلات بانکی حمایت‌های قابل توجهی ارائه می‌دهد، اما بسیاری از شرکت‌ها در مرحله عرضه محصول و ورود به بازار دچار مشکل می‌شوند. به همین دلیل ما در انجمن کمیته‌ای تخصصی برای کمک به فروش و بازاریابی محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان تشکیل داده‌ایم تا بتوانیم در این حوزه نقش مؤثری ایفا کنیم.»

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار