معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد:
برنامههای تحولی آموزش ابتدایی در دولت چهاردهم
ارتقای کیفیت، عدالت آموزشی و هویت ایرانی ـ اسلامی محور اصلی فعالیتها است
تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزشوپرورش با اشاره به اهتمام ویژه دولت چهاردهم به مقوله تعلیموتربیت، از اجرای ۷۴۰۰ پروژه ساخت و بهسازی مدارس، برنامههای توانمندسازی معلمان، طرحهای جبرانی تحصیلی و اجرای مدل «مدرسه تراز سند تحول» در سال تحصیلی جدید خبر داد.

رضوان حکیمزاده در گفتوگو با برنامه «به وقت فرهنگ» رادیو فرهنگ ضمن تبریک هفته دولت و حلول ماه ربیعالاول، به تشریح دستاوردها و برنامههای این معاونت در دولت چهاردهم پرداخت.
حکیمزاده با اشاره به اهتمام ویژه دولت چهاردهم و شخص رئیسجمهور به حوزه آموزشوپرورش گفت: روز گذشته نیز جلسهای اختصاصی به مدت دو ساعت با حضور رئیسجمهور برای پیگیری برنامههای آموزشوپرورش برگزار و گزارش عملکرد معاونت آموزش ابتدایی در دو محور محرومیتزدایی و ارتقای کیفیت ارائه شد.
وی درباره اقدامات صورتگرفته در معاونت آموزش ابتدایی در محور محرومیتزدایی گفت: حدود ۷۴۰۰ پروژه ساخت و بهسازی فضاهای آموزشی در سراسر کشور، تعریف شده که بخشی از آنها در سال گذشته تکمیل و آماده بهرهبرداری شده است. همچنین در حوزه ارتقای کیفیت، برنامه توانمندسازی معلمان دوره ابتدایی بهویژه در حوزه روشهای نوین آموزشی اجرا شده و تاکنون در ۲۸ استان کشور، مدرسان استانی تربیت و در برخی مناطق دورههای منطقهای آغاز شده است.
معاون آموزش ابتدایی به اجرای طرح «حامی» با هدف برقراری عدالت آموزشی و حمایت تحصیلی مستمر از دانشآموزان نیازمند تلاش اشاره کرد و افزود: پس از ارزشیابی نوبت اول، کلاسهای جبرانی با همکاری مدیران مدارس و معلمان برای دانشآموزان دارای ضعف تحصیلی برگزار شد که منجر به کاهش ۴۹ درصدی افت تحصیلی این گروه شد. همچنین بیش از ۲۸۰۰ پایگاه تابستانی در سراسر کشور برای تقویت بنیه یادگیری دانشآموزان در حال فعالیت هستند.
حکیمزاده در خصوص روند ثبتنامها خاطرنشان کرد: ثبتنامها نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد جلوتر است و بخش عمدهای از ثبتنامهای پایه اول ابتدایی که اهمیت ویژهای دارد، انجام شده است.
معاون آموزش ابتدایی با اشاره به برنامههای سال تحصیلی جدید گفت: برنامههای معاونت آموزش ابتدایی در سه محور ارتقای کیفیت، عدالت آموزشی و ایجاد تعلق و هویت ایرانی ـ اسلامی تدوین شده و شامل ۱۰ برنامه عملیاتی است که به استانها ابلاغ شده است.
وی افزود: مهمترین رویکرد امسال اجرای «مدرسه تراز سند تحول» است که در آن مدیران مدارس از نقشِ صرفاً اداری به راهبر آموزشی ـ تربیتی، تغییر نقش خواهند داد و محیطی پویا و مثبت برای یادگیری ایجاد خواهند کرد.
معاون آموزش ابتدایی تأکید کرد: هدف اصلی ما تحول در روشهای آموزشی و جایگزینی روشهای فعال مبتنی بر کارگروهی به جای حافظهمحوری است تا یادگیری در مدارس متناسب با اقتضائات روز و پیشرفتهای عینی صورت گیرد.
ارسال دیدگاه