سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خبر داد:

مجلس پیگیر تأثیر مثبت معدل پایه یازدهم در کنکور ۱۴۰۵

مشهد(پانا)-سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به حذف تأثیر قطعی معدل پایه دهم در کنکور و مثبت شدن تأثیر معدل پایه یازدهم در سال ۱۴۰۴، از پیگیری‌های جدی برای اعمال این تغییر در سال ۱۴۰۵ خبر داد.

کد مطلب: ۱۵۹۶۰۹۶
لینک کوتاه کپی شد
مجلس پیگیر تأثیر مثبت معدل پایه یازدهم در کنکور ۱۴۰۵

احسان عظیمی‌راد در گفت و گوی اختصاصی با پانا گفت: «کمیسیون آموزش، سازمان سنجش، وزارت آموزش و پرورش و مرکز پژوهش‌ها رسماً خواستار مثبت بودن تأثیر معدل پایه‌های دهم و یازدهم شده‌اند. مرکز پژوهش‌های مجلس نیز اعلام کرده اجرای مصوبه تأثیر قطعی معدل، عدالت آموزشی را محقق نکرده و باعث افزایش شکاف میان مدارس برخوردار و کم‌برخوردار شده است.»

 نماینده مردم مشهد و کلات  افزود: «با پیگیری‌های انجام‌شده، همانطور که میدانید تأثیر قطعی معدل پایه دهم در کنکور حذف و برای سال ۱۴۰۴، تأثیر معدل پایه یازدهم مثبت شد.بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، از سال ۱۴۰۵ شش درس و از سال ۱۴۰۶ تمامی دروس تأثیر قطعی خواهند داشت، اما با توجه به بازخوردهای منفی داوطلبان و نظر کارشناسان، تلاش داریم این تأثیر در پایه یازدهم مثبت باقی بماند.»

عظیمی‌راد با بیان اینکه بازخوردهای منفی زیادی از داوطلبان و خانواده‌ها دریافت شده است، اظهار کرد: «نشستی با دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در شهریورماه برگزار تا اصلاحیه‌ای نهایی برای مثبت ماندن تأثیر معدل پایه یازدهم از سال ۱۴۰۵ اعمال شود. ایده‌آل ما این است که فقط پایه دوازدهم تأثیر قطعی داشته باشد.»

وی خاطرنشان کرد: «مصوبه تأثیر قطعی معدل از نظر مرکز پژوهش‌های مجلس عدالت آموزشی را محقق نکرده و اختلاف معناداری بین مدارس برخوردار و کم‌برخوردار ایجاد کرده است. این موضوع می‌تواند آینده دانش‌آموزان مناطق محروم را تحت تأثیر جدی قرار دهد.»

عظیمی‌راد با اشاره به اقدامات انجام‌شده برای ارتقای عدالت آموزشی در مشهد گفت: «با همکاری خیرین، نمایندگان و سازمان نوسازی کشور، تفاهم‌نامه‌ای به ارزش هزار میلیارد تومان برای ساخت ۵۶ مدرسه در حاشیه شهر مشهد امضا شد که طی دو سال اجرا می‌شود.»

وی افزود: «در طرح تقویت نظام آموزش و پرورش پیش‌بینی شده معلمان مدارس سمپاد و غیردولتی در مدارس دولتی نیز تدریس کنند تا کیفیت آموزشی بین مدارس عادی و خاص متعادل شود. این طرح با هدف ایجاد توازن در دسترسی به معلمان با کیفیت و امکانات آموزشی اجرا خواهد شد.»

خبرنگار : اسما دوران

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار