دبیر برتر جشنواره کشوری درس تفکر و سبک زندگی:

تدریس باید بر پایه درک عمیق از رشد روانی و اجتماعی دانش‌آموزان باشد

کرج (پانا) - دبیر برتر جشنواره کشوری درس تفکر و سبک زندگی گفت: تدریس باید بر پایه درک عمیق از رشد روانی-اجتماعی دانش‌آموزان باشد و نخستین عامل موفقیت در این جشنواره، تلفیق روان‌شناسی رشد با روش تدریس فعال بود که موجب شد محتوای آموزشی با دنیای واقعی دانش‌آموزان پیوند بخورد.

کد مطلب: ۱۵۸۲۰۴۳
لینک کوتاه کپی شد
تدریس باید بر پایه درک عمیق از رشد روانی و اجتماعی دانش‌آموزان باشد

ساحره‌السادات حسینی در گفت‌وگو با پانا بیان‌کرد: «نخستین عامل موفقیت در این جشنواره، تلفیق روان‌شناسی رشد با روش تدریس فعال بود که موجب شد محتوای آموزشی با دنیای واقعی دانش‌آموزان پیوند بخورد و همچنین طراحی سناریوهای چالشی و معنادار در قالب بازی «جزیره تفکر» بود که موجب مشارکت عمیق دانش‌آموزان و فعال‌سازی تفکر انتقادی و مسئولانه آن‌ها شد.»

وی افزود: «توجه به نیازهای هیجانی و روانی نوجوانان در کلاس و ایجاد فضای امن و منعطف، عاملی مهم در ایجاد تعامل مؤثر و یادگیری ماندگار بود و در نهایت، آمادگی دقیق، طرح درس ساختارمند، تمرین‌های متعدد و دریافت بازخورد همکاران، نقش زیادی در بهبود کیفیت اجرا داشت.»

حسینی ادامه داد: «پیشنهاد می‌کنم که معلمان از قالب‌های سنتی تدریس فاصله بگیرند و جسارت تجربه روش‌های خلاقانه را داشته باشند. مهم است که تدریس بر پایه درک عمیق از رشد روانی و اجتماعی دانش‌آموزان باشد و صرفاً انتقال محتوا نباشد.»

دبیر برتر جشنواره کشوری درس تفکر و سبک زندگی اظهار کرد: «خانواده و جامعه، بسترهای اصلی یادگیری معنادار هستند و درس تفکر و سبک زندگی، صرفاً یک محتوای درسی نیست بلکه نوعی آموزش برای زندگی کردن آگاهانه و مسئولانه است.»

وی خاطرنشان کرد: «نقش خانواده در این فرآیند، ایجاد محیط امن، گفت‌وگوهای باز و حمایت از تجربه‌های واقعی فرزندشان در تصمیم‌گیری، مسئولیت‌پذیری و تفکر انتقادی است.»

خبرنگار : دانش‌آموز : زهرا یاری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار