دبیر برتر جشنواره کشوری درس تفکر و سبک زندگی:
تدریس باید بر پایه درک عمیق از رشد روانی و اجتماعی دانشآموزان باشد
کرج (پانا) - دبیر برتر جشنواره کشوری درس تفکر و سبک زندگی گفت: تدریس باید بر پایه درک عمیق از رشد روانی-اجتماعی دانشآموزان باشد و نخستین عامل موفقیت در این جشنواره، تلفیق روانشناسی رشد با روش تدریس فعال بود که موجب شد محتوای آموزشی با دنیای واقعی دانشآموزان پیوند بخورد.

ساحرهالسادات حسینی در گفتوگو با پانا بیانکرد: «نخستین عامل موفقیت در این جشنواره، تلفیق روانشناسی رشد با روش تدریس فعال بود که موجب شد محتوای آموزشی با دنیای واقعی دانشآموزان پیوند بخورد و همچنین طراحی سناریوهای چالشی و معنادار در قالب بازی «جزیره تفکر» بود که موجب مشارکت عمیق دانشآموزان و فعالسازی تفکر انتقادی و مسئولانه آنها شد.»
وی افزود: «توجه به نیازهای هیجانی و روانی نوجوانان در کلاس و ایجاد فضای امن و منعطف، عاملی مهم در ایجاد تعامل مؤثر و یادگیری ماندگار بود و در نهایت، آمادگی دقیق، طرح درس ساختارمند، تمرینهای متعدد و دریافت بازخورد همکاران، نقش زیادی در بهبود کیفیت اجرا داشت.»
حسینی ادامه داد: «پیشنهاد میکنم که معلمان از قالبهای سنتی تدریس فاصله بگیرند و جسارت تجربه روشهای خلاقانه را داشته باشند. مهم است که تدریس بر پایه درک عمیق از رشد روانی و اجتماعی دانشآموزان باشد و صرفاً انتقال محتوا نباشد.»
دبیر برتر جشنواره کشوری درس تفکر و سبک زندگی اظهار کرد: «خانواده و جامعه، بسترهای اصلی یادگیری معنادار هستند و درس تفکر و سبک زندگی، صرفاً یک محتوای درسی نیست بلکه نوعی آموزش برای زندگی کردن آگاهانه و مسئولانه است.»
وی خاطرنشان کرد: «نقش خانواده در این فرآیند، ایجاد محیط امن، گفتوگوهای باز و حمایت از تجربههای واقعی فرزندشان در تصمیمگیری، مسئولیتپذیری و تفکر انتقادی است.»
ارسال دیدگاه