وزیر آموزش و پرورش در حاشیه ‌ افتتاحیه دوازدهمین دوره مجلس دانش‌آموزی در جمع خبرنگاران:

مجلس دانش‌آموزی ‌یک موقعیت تربیتی ممتاز برای تمرین مشارکت و ‌تعاملات ‌ملی و ‌بین‌المللی است

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد مجلس دانش‌آموزی ‌یک موقعیت تربیتی ممتاز برای تمرین مشارکت و تمرین فضای ارتباطی و تعاملات در سطح ملی و حتی بین‌المللی است.

کد مطلب: ۱۶۰۳۸۰۷
لینک کوتاه کپی شد
مجلس دانش‌آموزی ‌یک موقعیت تربیتی ممتاز برای تمرین مشارکت و ‌تعاملات ‌ملی و ‌بین‌المللی است

دکتر علیرضا کاظمی در حاشیه ‌ افتتاحیه دوازدهمین دوره مجلس دانش‌آموزی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مجلس دانش‌آموزی میدان تمرین مشارکت است، گفت: اساسا شوراهای دانش‌آموزی که در مدارس شکل گرفت با هدف افزایش مشارکت دانش‌آموزان در بهبود مدیریت فضای مدرسه رقم خورد و اصولا مشارکت ‌و تمرین مشارکت را در مدرسه با‌ شوراهای دانش‌آموزی رقم زدیم. طی این سال‌ها ‌در سطح استان‌ها رشد کرد. ‌در ‌دوره‌ای که من معاون پرورشی بودم، مجالس دانش‌آموزی استانی را هم ‌تشکیل دادیم تا نقش‌پذیری بیشتری داشته باشند و مشارکت بیشتری از دانش‌آموزان را شاهد باشیم.

وی با تاکید بر اینکه اگر  واقعا  برای دانش‌آموزان فضای مشارکت ‌واقعی ‌را مهیا ‌کنیم، همه چیز در مدرسه به درستی تغییر خواهد کرد و  شرایط مدرسه ‌از پاکیزگی مدرسه ‌تا نظم و انضباط و فعالیت‌های تربیتی متحول خواهد شد، افزود: سطح مجلس دانش‌آموزی اما متفاوت است. ‌مجلس دانش‌آموزی ‌یک موقعیت تربیتی ممتاز برای تمرین مشارکت و تمرین فضای ارتباطی و تعاملات در سطح ملی و حتی بین‌المللی است. یک میدان خوب برای تمرین دموکراسی، مهارت‌های ارتباطی در سطح ملی و مشارکت در فرایند تصمیم‌سازی‌ها در نظام تعلیم و تربیت است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ‌مخاطبان اصلی نظام تعلیم و تربیت، ‌۱۷ میلیون دانش‌آموز هستند و ما باید نیازهای این دانش‌آموزان را  از زبان خودشان بشنویم، تاکید کرد: ما زمانی ‌موفقیم که بتوانیم برنامه‌ریزی‌های مختلف نظام تعلیم و تربیت را مبتنی بر همین ذائقه‌های دانش‌آموزان انجام دهیم.

وی در ادامه گفت: امیدواریم ‌کمیسیون‌های این مجلس به معنای واقعی شکل بگیرد و بتوانند برنامه‌های آموزش پرورش را در بخش‌های مختلف ‌بررسی ‌کنند. حتی آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌هایی که مرتبط با مدرسه و مرتبط با سرنوشت دانش‌آموزان در دستور‌کار شورای عالی آموزش پرورش است در اختیار دانش‌آموزان قرار داده شود و نظرات دانش‌آموزان را ‌داشته باشیم. باید فرآیند را به گونه‌ای طراحی ‌کنیم که قبل از تصمیم، نظرات دانش‌آموزان و پیشنهادات دانش‌آموزان را دریافت کرده باشیم که طبیعتاً در این صورت تصمیم بهتری خواهیم گرفت. 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار