پارک کودک فومن؛ یکی از جاذبه‌های گردشگری

فومن (پانا) - پارک فومن که به پارک مجسمه های سنگی و آهنی معروف است،از جلوه های طبیعی نیز بی بهره نیست

کد مطلب: ۱۴۶۴۹۴۵
لینک کوتاه کپی شد
پارک کودک فومن؛ یکی از جاذبه‌های گردشگری

این پارک زیبا در شهرستان فومن استان گیلان واقع شده است، باید ابتدا خودرا به رشت برسانید، تا با وسیله نقلیه  از رشت به فومن حرکت کرده و بعد از رسیدن به شهر فومن خیابان انتظام  پارک مجسمه ها«پارک فومن»برسید. 

پارک فومن به مجسمه های سنگی و آهنی معروف است مجسمه های سنگی از قبیل  ؛زنان گیلانی با لباس‌های رنگارنگ ،کودکانی مشغول بازی، میوه ها و پرنده هایی که در محوطه پارک دیده میشود ومجسمه های دیگر که با تیکه های آهنی ساخته شده مانند:اسب ،چهره فلوت زن، پلنگ که یکی از جذاب ترین جاذبه های گردشگری ایران است. 

در این پارک  علاوه بر مجسمه ها ، فضای سرسبز، درختان زیبا  مانندبلوط وکاج  میباشد.از وسیله های بازی   میتوان به بازیهای تنیس روی میز، تاب خانوادگی و شطرنج برای بزرگ سالان اشاره کرد و هم برای سرگرمی  ومحل استراحت مسافران وبازی کودکان تاب ، سرسره ،...‌ انواع وسایل برقی  نام برد.

با وجود مجسمه هایی که نماد شهرستان فومن میباشد، زیبایی پارک را دوچندان کرده است وبا دیدن این مجسمه ها، حال خوب را به گردشگران   منتقل می کنندو با حس خوبی که دارند، می توانند ادامه سفر خودرا در این شهر گردشگری که در اطراف آن انواع مکان های زیبا، تاریخی، آبشارهایی مرتفع در بین جنگل هایی سرسبز، خانه های روستایی، شهری با بافتی قدیمی و … وجود دارد، بازدید کنند.

در محوطه پارک مزار شهید گمنام وجود دارد که مقبره این شهیدبزرگوار اکنون در حال احداث می باشد .مجسمه های شهرستان فومن نیز از آثار استاد ارژنگ هستند و در دهه ۵۰ ساخته شده است که موجب شده شهرستان فومن به عنوان شهر مجسمه های ایران لقب بگیرد. این استاد بزرگ در سال ۱۳۸۹ چشم از جهان فرو بست.

دانش‌آموزخبرنگار: نازنین‌فاطمه پورقنبر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار