با اعلام تاریخ برگزاری سه هفته پایانی لیگ برتر؛

همه چیز درباره نحوه تعیین قهرمان لیگ برتر فوتبال، سهمیه‌های آسیایی و تاریخ پایان مسابقات

۳ هفته پایانی لیگ برتر فوتبال همزمان برگزار می‌شود

تهران (پانا) - مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ مدیر مسابقات سازمان لیگ فوتبال درباره سهمیه تیم‌های لیگ برتری در آسیا گفت قهرمان لیگ، نایب قهرمان لیگ و قهرمان جام حذفی به آسیا می‌روند اما قهرمان جام حذفی به پلی‌آف می‌رود و تیم سوم لیگ هم به لیگ دوم آسیا می‌رود.

کد مطلب: ۱۴۶۸۳۲۷
لینک کوتاه کپی شد
همه چیز درباره نحوه تعیین قهرمان لیگ برتر فوتبال، سهمیه‌های آسیایی و تاریخ پایان مسابقات

سهیل مهدی، با اعلام اینکه ساعات برگزاری مسابقات لیگ برتر در 3 هفته پایانی این رقابت‌ها همزمان خواهد بود تاریخ برگزاری این سه هفته را اعلام کرد. ابتدا دیدارهای مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی در تاریخ 26 و 27 اردیبهشت برگزار می شود.سپس بازی‌های هفته بیست و هشتم لیگ برتر در تاریخ 31 اردیبهشت و 1 خرداد انجام می‌شود.

هفته بعد این رقابت‌ها یعنی هفته بیست و نهم 5 و 6 خرداد برگزار و در نهایت زمان انجام  مسابقات هفته پایانی که هفته سی ام خواهد بود، 10 و 11 خرداد است.

بعد از آن اردوی تیم ملی برای دو بازی پایانی مقدماتی جام جهانی و جام ملت‌ها مقابل هنگ کنگ و ازبکستان که 17 و 22 خرداد خواهد بود  برگزار می شود  و  زمان بازی‌های نیمه نهایی و فینال جام حذفی بعد از  پایان اردوی تیم ملی و مسابقاتش انجام می‌شود.

با اعلام مهدی احتمالاً این دو بازی در هفته آخر خرداد برگزار خواهد شد، هر چند احتمال اینکه فینال حذفی در تاریخ اول تیر برگزار شود، نیز وجود دارد.

مدیر مسابقات سازمان لیگ همچنین درباره شرایط تعیین قهرمان لیگ برتر را در صورت برابر بودن امتیازات، اظهار داشت: اگر دو تیم هم امتیاز باشند بازی رو در رو ملاک نیست و به سمت تفاضل گل می‌روند و آنجا تیم قهرمان مشخص می‌شود.

وی در خصوص تاریخ پایان لیگ برتر، گفت: به خاطر جام ملت‌ها که می‌دانستیم طولانی‌تر خواهد شد ۳۱ خرداد را به فیفا اعلام کرده‌ایم و به این تاریخ هم پایبند هستیم. اگر هم زودتر لیگ را به اتمام برسد، هیچ اشکالی در برنامه فیفا نداشت، اما اگر دیرتر لیگ تمام شود به مشکل می‌خوریم. قطعا ما برنامه را طوری می‌چینیم که لیگ برتر و تیم ملی ضربه نخورد.

مهدی در مورد برگزاری جام حذفی بعد از لیگ برتر، تصریح کرد: ما این فصل یک چهارم را برگزار می‌کنیم. این برنامه ما را هم انگلیس در پیش گرفته است و الآن وسط جام حذفی برنامه‌های فیفادی افتاده است.

مدیر مسابقات سازمان لیگ فوتبال درباره سهمیه تیم‌های لیگ برتری در آسیا گفت: قهرمان لیگ، نایب قهرمان لیگ و قهرمان جام حذفی به آسیا می‌روند. اما قهرمان جام حذفی به پلی‌آف می‌رود و تیم سوم لیگ هم به لیگ دوم آسیا می‌رود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار