دانشگاه تهران میزبان المپیاد ورزشی دانشجویان کشورهای اسلامی

تهران (پانا‌) - پنجاه و سومین نشست گردهمایی مدیران تربیت بدنی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۶۲۰۴۷
لینک کوتاه کپی شد
دانشگاه تهران میزبان المپیاد ورزشی دانشجویان کشورهای اسلامی

این گردهمایی یک روزه در راستای هماهنگی لازم برای حضور در المپیاد کشوری و بین‌المللی در دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه شهید بهشتی، با حضور هاشم داداش‌پور معاون وزیر و رییس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، سیدمحمود رضا آقامیری رییس دانشگاه شهید بهشتی، محمدجواد سلمان‌پور معاون بورس و امور دانشجویان خارج از کشور، ابراهیم علی‌دوست مدیرکل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان و دیگر مسوولان این وزارتخانه برگزار شد.

در این گردهمایی موضوعاتی از سوی شرکت‌کنندگان از جمله، نبود زیر ساخت‌های لازم، استعدادهای برتر دانشجویی، المپیادها و برنامه‌های آتی، تقدیر از مدیران دانشگاه‌های برتر، تبیین سیاست‌ها و برنامه‌های آتی ۱۴۰۳، تفکیک بودجه مدیریت ورزشی از قسمت‌های امور دانشجویی، اختیارات و برنامه‌ریزی برای اعتبارات ورزشی و نبود متولی مشخص در ورزش دانشجویی مطرح شد.

مدیرکل تربیت بدنی وزارت علوم در این خصوص، اظهار کرد: سالانه ۲مرتبه نشست تربیت بدنی مدیران دانشگاه‌ها را برگزار می‌کنیم که اصلی‌ترین محور ما در این نشست تقدیر از زحمات مدیران و برنامه‌ریزی برای مسابقات آتی است.

ابراهیم علی دوست با اشاره به اینکه مسابقات مناطق برای حضور نفرات برتر در المپیاد ورزشی سال آینده در اصفهان به اتمام رسیده است توضیح داد: بنا داشتیم تا برنامه‌ریزی خوبی برای رویدادهای ورزشی پیش رو در سال ۱۴۰۳ داشته باشیم. نخستین برنامه ما در سال آینده برگزاری المپیاد ورزشی در اصفهان و المپیاد ورزشی فناورانه خواهد بود. در این نشست به مدیران محورهای آن را مطرح خواهیم کرد، تا مدیران شناخت و آمادگی کامل را در آیین نامه و دستور العملهای لازم داشته باشند.

وی بیان کرد: همچنین بنا داریم، تا رقابت‌های ورزشی همبستگی کشورهای اسلامی را نیز شهریور سال آینده در تهران برگزار شد.

مدیرکل امور تربیت بدنی وزارت علوم خاطر نشان کرد: در خصوص برگزاری المپیاد ورزشی کشورهای اسلامی، دعوت‌نامه‌ها ارسال شده و براساس بازخورد سایر کشورها تصمیم‌گیری نهایی در مورد رشته‌ها گرفته خواهد شد.

وی بیان کرد: ۵۷ کشور عضو سازمان همکاری کشورهای اسلامی هستند، که دعوت‌نامه برایشان ارسال شده و تلاش ما این است که این المپیاد را با حداقل ۲۵ کشور و ۱۲ رشته ورزشی در بخش دختران و پسران دانشجو برگزار کنیم.

170980553

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار