مظفر: استقلال، اقتدار و عزت ایران نتیجه ایثار و ازخودگذشتگی شهیدان و صبر خانواده‌های آن‌هاست

تهران (پانا) - زهرا مظفر مشاور وزیر در امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش‌وپرورش به مناسبت روز شهدا پیامی صادر کرد.

کد مطلب: ۱۴۶۳۳۸۷
لینک کوتاه کپی شد
مظفر: استقلال، اقتدار و عزت ایران نتیجه ایثار و ازخودگذشتگی شهیدان و صبر خانواده‌های آن‌هاست

متن پیام زهرا مظفر مشاور وزیر در امور شاهد وایثارگران وزارت آموزش وپرورش به مناسبت روز شهدا به شرح زیر است:

«بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم‌

«وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ» آنان زنده‌اند، و نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند و به جهت همان ایثار، از خوگذشتگی، عشق و ایمان راستین همواره در اذهان و خاطره‌ها زنده خواهند ماند.

سلامی‌ بر آمده‌ از اعماق‌ جان‌ و درودی‌ بلطافت‌ روح‌ فرشتگان‌ بر ارواح‌ مطهر شهیدانی‌ که‌ رضای‌ خدا و اجابت‌ دعوت‌ بنده‌ی‌ برگزیده‌اش‌ و دفاع‌ از میهن‌ اسلامی‌ و کیان‌ حکومت‌ قرآنی‌ را بر زندگی‌ و لذت‌ دنیا ترجیح‌ دادند و جان‌ برکف‌، به‌ میدان‌ مجاهدت‌ روانه‌ شدند و سر از پا نشناخته‌، در راه‌ جهاد مقدس‌ به‌ بهشت‌ شهادت‌ پای‌ نهادند و سعادت‌ ابدی‌ را به‌ چنگ‌ آوردند ودر راه حق دعوت الهی را لبیک گفتند.  ما به وجود چنین اسطوره‌هایی افتخار می‌کنیم و برخود می‌بالیم و آرمان‌های آنان را همواره هدایتگر راه خویش می دانیم. به یقین بزرگداشت یاد و خاطره شهدا تکلیفی است بر همه ما برای احیا ارزش‌های والا و مقدسی که مورد تأکید امام راحل (ره) ولایت فقیه و تمامی شهدای معزز بوده و می‌باشد. 

22 اسفند ماه به‌عنوان «روز بزرگداشت شهدا»، افتخاری بی بدیل برای گرامیداشت الگو‌های ایثار و استقامت، شجاعت و تبیین و ترویج فرهنگ والای ایثار و شهادت و یادآوری این مطلب است که استقلال، اقتدار و عزت امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نتیجه ایثار و از خودگذشتگی شهیدان والامقام و صبر خانواده‌های معظم آنهاست.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای گرانقدر به ویژه بیش از 40 هزار شهید فرهنگی ودانش آموز  روز شهید را به محضر خانواده‌های معظم شهدا وایثارگران دستگاه بزرگ آموزش وپرورش تبریک و تهنیت گفته و امیدوارم ضمن الگو قرار دادن شهدای گرانقدر، در مسیر تحقق آرمانهای بلند این عزیزان قدم برداریم و با تاسی از رهبر عاشقان و آزادگان جهان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) در راه دفاع از شریعت ناب محمدی(ص) ثابت قدم باشیم.

ای روشنای خانه امید، ای شهید //  ای معنی حماسه جاوید ای شهید //  چشم ستارگان فلک از تو روشن است //  ای برتر از سراچه خورشید ای شهید//  ای شهیدان عشق مدیون شماست //  هرچه ما داریم از خون شماست.»

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار