مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم خبر داد؛

برگزاری دوره‌های آتش‌نشانی و ایمنی در 560 واحد آموزشی قم

قم (پانا) - مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم از برگزاری دوره‌های آتش‌نشانی ویژه آشنایی دانش آموزان با نکات ایمنی در 560 واحد آموزشی قم خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۶۴۹۰۰
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری دوره‌های آتش‌نشانی و ایمنی در 560 واحد آموزشی قم

علی زندیه مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر داری قم در گفت‌و گویی با تبریک فرارسیدن سال نو و آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: در سالی که گذشت اقدامات بسیار خوبی در سازمان آتش نشانی صورت گرفت از جمله اینکه ما افتتاح بزرگ ترین ایستگاه اتش نشانی کشور را در قم داشتیم.

وی افزود: این ایستگاه، با داشتن ۱۴ آشیانه و زیربنای ۸ هزار متر مربع به عنوان ایستگاه مادر یا ایستگاه پشتیبان محسوب می شود که با بروزترین استانداردهای جهانی در موقعیت حساس بلوار پیامبر اعظم(ص) حدفاصل حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران احداث شده است.

زندیه ادامه داد: ساخت سایت آموزشی اتش نشانی با مساحت 22 هزار و 500 متر مربع نیز یکی از موضوعات بسیار مهمی بود که برای آموزش همکاران و همشهریان مورد نیاز بود که طراحی و مطالعات آن چهار الی پنج ساله طول کشید و بحمدالله امسال توانستیم کلنگ زنی و شروع این پروژه را داشته باشیم.

وی گفت: یکی دیگر از موضوعات مهم در سازمان آتش نشانی، بحث ارتباطات و بی‌سیم ها بودند که حدود ۲۸ سال بود فرماندهی سازمان آتش نشانی به همان شکل ساخته شده بود؛ بی سیم های ارتباطی از نوع آنالوگ بود که به نوعی چندین سال هست که از رده خارج شده و خوشبختانه، امسال توانستیم با حمایت شهرداری و سایر دستگاه‌ها این بی سیم ها را تعویض کنیم.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم ادامه داد: در زمینه ارتباطات خودروی ارتباط سیار را هم اختراع کردیم که در کشور بی نظیر است؛ هر زمانی که لازم باشد، ما می‌توانیم این خودرو را به عنوان پوشش دهنده ارتباطات بی سیمی در شهر مستقر کنیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهم ترین خودروهای آتش نشانی خودروهای شیمیایی است، افزود: ما شهرک های صنعتی زیادی داریم که تولید و واردات مواد شیمیایی در آنها صورت می گیرد؛ هنگام وقوع حریق یا آتش سوزی، واقعا ورود به صحنه غیرممکن خواهد بود زیرا دود آتش و حریق برای پوست و حتی تنفس انسان بسیار ضرر دارد و منجر به خفگی می شد لذا نیاز بود که چنین خودرویی خریداری و وارد ناوگان آتش نشانی شود.

زندیه افزود: تنها شهری که از این خودرو استفاده می کرد، مشهد بود که بحمدالله در سازمان آتش نشانی قم هم این امکان فراهم شد که خودروی مخصوص حریق شیمیایی کاملتر از خودروی مشهد خریداری کنیم و ان‌شاءالله طی یکی دو ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم با اشاره به موضوع جرثقیل های آتش نشانی گفت: وقتی اتفاق و تصادفی رخ میدهد، نیاز به جرثقیل است و چون رعایت زمان برای آتش نشانی بسیار ضروریست و کلا میانگین ۴ دقیقه زمان داریم که از ایستگاه تا صحنه حادثه حضور پیدا کنیم، نیاز به این نوع خودرو نیز در اولویت بود.

زندیه با بیان اینکه در قم ۲۵ ایستگاه اتش نشانی فعال وجود دارد، عنوان کرد: ما برای نخستین بار جرثقیل ۱۰ تن را درخواست کردیم که مراحل تحویل آن درحال انجام هست و ان‌شاءالله در ماه آینده به ناوگان آتش نشانی ملحق خواهد شد.

وی گفت: تهیه موتورسیکلت ها و دستگاه هایی برای وضعیت ترافیک و شلوغی‌ها و نیز خرید دوربین های حرارتی و گازسنج، اقدام دیگری بود که در سازمان آتش نشانی صورت گرفت و ما ۷ دستگاه دوربین حرارتی و ۸ دستگاه گازسنج زو خریداری کردیم.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم عنوان کرد: از آنجا که قم شهر زائرپذیری هست و امکان دارد مسافران در چادرهای مسافرتی از گاز پیک نیک استفاده نمایند که منجر به حادثه شود، در اینجا دوربین های حرارتی سریع این ها را شناسایی می کنند و به مرکز اطلاع میدهند؛ سال گذشته در ایام نوروز این دوربین ها جان یک خانواده ۵ نفری را‌ نجات داد.

وی گفت: در حوزه معاونت آموزش و پیشگیری، ۲۱ دوره آموزشی برگزار کردیم که توان علمی بالایی برای همکاران مان ایجاد کرد؛ تنها سایت معتبر آموزش آتش نشانی در خاورمیانه در تهران هست که همکاران ما امسال یک دوره در آنجا اموزش دیدند و برای نخستین بار بود که این آموزش در قم اتفاق می افتاد؛ همچنین با شرکت پرشین ریس قراردادی را بستیم که راننده ها هم آموزش های تخصصی لازم را ببینند.

زندیه عنوان کرد: در رابطه با آموزش دانش آموزان، سازمان آتش نشانی قم سال گذشته در ۵۶۰ مدرسه دوره های آموزشی برگزار کرد و نتیجه این بود که با فرهنگ سازی که صورت گرفت، در چهارشنبه‌سوری امسال شاهد کمترین حوادث بودیم.

وی با اشاره به نقش آفرینی های نیروهای سازمان در موقعیت های مختلف گفت: در انتخابات، جشن های نیمه شعبان، چهارشنبه سوری و.. همیشه آماده باش بوده ایم و بحمدالله در این ایام نوروز و ماه رمضان هم با ۵۰۰ نیروی عملیاتی و ۱۰۰ دستگاه خودرو در صحنه آمادگی کامل و استقرار لازم را در مکان هایی از جمله بوستان ها، محل های اسکان، هتل ها و پارکینگ ها داریم تا ضمن پیشگیری از مشکلات، ایام خوبی را برای زائران و مسافران گرامی و شهروندان عزیز رقم بزنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار