کارشناس مذهبی و مشاور خانواده:

فرزندان از بزرگ‌ترین سرمایه‌های خانواده هستند

قم (پانا) - یک کارشناس مسائل خانواده گفت یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌های انسان در طول حیاتش، فرزندان او هستند که جواز ورود به بهشت نیز محسوب می‌شوند.

کد مطلب: ۱۴۶۴۶۵۳
لینک کوتاه کپی شد
فرزندان از بزرگ‌ترین سرمایه‌های خانواده هستند

حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا تراشیون، استاد حوزه علمیه و کارشناس مسائل خانواده طی سخنانی در جمع خانواده‌های کارکنان دانشگاه قم اظهار کرد: فرزندان از بهترین و ارزشمندترین سرمایه ها هستند که ورود والدین به بهشت با این سرمایه‌ها گره خورده است؛ شک نکنید پدر و مادرهایی که بهشتی می‌شوند به طور قطع بخشی از نامه عمل آنها فرزندانشان خواهد بود.

وی افزود: عرب ها یک ضرب المثلی دارند که از پدرِ پیاز و مادر سیب، میوه خوشبو بیرون نمی آید، یعنی اگر ما پدر و مادری باشیم که اول حساب و کتاب هایمان را با خودمان صاف نکنیم، قطعا فضای خانه نمی تواند یک فضای مناسبی برای تربیت باشد.

تراشیون ادامه داد: امروز با یک نسلی مواجه هستیم که بسیار متفاوت با زمانی است که خودمان کودک یا نوجوان بودیم؛ دوران ما زندگی در تنگ بود اما الان زندگی بچه ها به سبب ارتباطات فضای مجازی و کسب اطلاعات گسترده به مثابه زندگی در اقیانوس است.

وی با ذکر خاطره ای از یک دانش آموز پیش دبستانی گفت: دختر خانم ۵ ساله ای گفت «من با مامانم مشکل دارم، مامانم عصبی هست، چیکارش کنم؟» گفتم وقتی عصبی می‌شود تو چیکار می کنی؟ گفت «دستهایم را می‌گیرم مقابلش و می‌گویم آرام تر، آرام تر، یک لیوان آب هم بهش می‌دهم» گفتم چطور می‌شود؟ گفت بهتر می‌شود گفتم به عنوان مشاور توصیه می کنم همین کار رو ادامه بده» 

استاد حوزه علمیه با اشاره به رویش های نوجوانان و جوانان در رویدادهایی همچون شرکت در اعتکاف، ساخت انواع ماکت، کسب مقام های مختلف در مسابقات رباتیک و ... عنوان کرد: ما امروز با نسل ویژه ای روبرو هستیم و لذا می طلبد که ساختارهای تربیتی متناسبی را نیز در پیش بگیریم.

کارشناس مسائل خانواده ابراز کرد: منازل مان را باید سرباز خانه امام زمان(عج) بدانیم یعنی فرض کنیم این دختران و پسران را آن حضرت به ما عنایت کرده اند تا هنگام حضور و ظهور در لشکرشان حضور داشته باشند و لذا خانه های ما باید کانون مهر و محبت و عاری از هرگونه عصبانیت و .. باشد.

دانش آموز خبرنگار: رقیه سادات موسوی

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار