جزئیات برنامه‌های ماه رمضان و عید نوروز رادیو اعلام شد

تهران (پانا) - جزئیات برنامه‌های رادیو برای ماه رمضان و عید نوروز اعلام شد.

کد مطلب: ۱۴۶۲۸۵۲
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات برنامه‌های ماه رمضان و عید نوروز رادیو اعلام شد

صبح امروز نشست خبری ویژه‌برنامه‌های نوروزی و ماه مبارک رمضان معاونت صدا با حضور حمیدرضا افتخاری مدیر شبکه رادیویی صبا و مسعود کاویانی، مدیر شبکه معارف در سالن جلسات ساختمان شهدای رادیو برگزار شد.

در ابتدای این نشست مسعود کاویانی، مدیر شبکه معارف درباره ویژه‌برنامه‌های رادیو در ماه رمضان گفت: شب‌های ماه رمضان شب‌های قدر رادیو است. رادیو همیشه بهترین برنامه‌هایش را در ایام خاص اجرا می‌کند؛ یکی از این ویژه‌برنامه‌ها در ماه رمضان است.

 کاویانی با اشاره به برنامه‌های ویژه رادیو در ایام ماه رمضان اظهار کرد:  رادیو در این ماه مخاطب‌های خاصی دارد و ما همیشه خاطرات زیبایی از این برنامه‌ها داریم. امسال نیز با توجه به مصادف شدن ماه رمضان با تعطیلات نوروزی سعی بر این است که به این دو مناسبت پرداخته شود و حال و هوای رادیو به سمت همدلی مؤمنانه برود.

مدیر شبکه معارف در بخش دیگری از سخنان خود به شعار رادیو در ماه رمضان و عید نوروز اشاره کرد و گفت: شعار رادیو در سال جاری «هم‌دلی مؤمنانه و آیین مهربانی» است که شعار محوری برنامه‌های امسال است. به همین دلیل در برنامه‌های رادیو نگاه به مناسک دینی و به مسائل ملی خواهیم داشت.

کاویانی اضافه کرد: برنامه‌های رادیو در چارچوب هم‌دلی مؤمنانه در نظر گرفته‌شده است. چراکه ماه رمضان باید هم‌دل باشیم و مواسات داشته باشیم و از طرفی نوروز بحث مهربانی و صله‌رحم اهمیت دارد.

وی خاطرنشان کرد: رادیو درمجموع چهار هزار و ۷۹۴ برنامه در ماه رمضان تولید و پخش می‌کند که در ۲۴۹ برنامه و سه هزار و ۲۸۸ ساعت برنامه‌های ویژه این ماه را خواهیم داشت.

مدیر شبکه معارف در ادامه با اشاره به این مطلب که یکی از نقاط عطف ماه رمضان توجه به قرآن و معارف قرآن است، گفت:  پرداختن به موضوع قرآن  و مفاهیم آن‌یکی از نکات برنامه‌های سال جاری است به همین دلیل شبکه‌های رادیویی درمجموع ۴۷۳ ساعت برنامه تلاوت قرآن دارند و شبکه‌های ما هرروز یک ساعت پخش قرآن خواهند داشت..

دبیر شورای تخصصی معارف معاونت صدا در بخش دیگری از سخنان خود به‌ویژه برنامه‌های شب عید شبکه‌های رادیویی اشاره کرد و گفت: تمام شبکه‌های رادیویی ویژه‌برنامه پوشش عید را خواهند داشت و در ادامه تمامی شبکه‌ها برنامه‌های شاد و مفرحی  را نیز در نظر گرفته‌اند که مهم‌ترین محور این برنامه‌ها هم‌دلی مردم است..

وی ادامه داد: ترویج فرهنگ و آداب مهربانی، فرهنگ‌سازی درزمینهٔ کمک به حل مشکلات، وحدت مسلمین، و نشاط معنوی در خانواده محور‌هایی بوده که درباره آن‌ها سیاست‌های خاصی پیش‌بینی‌شده است.

کاویانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت سفر‌ه‌های ساده افطار و بحث رفت‌و‌آمد‌ها و صله‌رحم به‌ویژه‌ برنامه‌های شبکه‌های رادیویی اشاره کرد و گفت: خوانش کتاب و بازنمایی فرهنگ اقوام ایرانی از برنامه‌های ویژه شبکه‌های رادیویی است.

وی اضافه کرد: ۴۷۲ ساعت تلاوت قرآن در شبکه‌های مختلف پیش‌بینی‌شده است که در رادیو قرآن ۸۰ ساعت و در رادیو معارف ۶۰ ساعت تلاوت با قاریان مختلف را خواهیم داشت؛ بر این اساس، ۴۷ درصد این برنامه‌ها تولیدی و ۵۳ درصد برنامه زنده است.

مدیر شبکه رادیو معارف در ادامه درباره زمان سخنرانی‌ها گفت: سخنرانی‌های رادیو هرروز ساعت یک پخش خواهد شد همچنین در برنامه ایران صدا اتفاقات جدیدی رقم خورده است و کتاب گویایی با موضوع دینی با صدای حسن سلطانی به مدت ۵۰۰ ساعت، و پادکست روایت انسان از ابتدای ماه رمضان بارگذاری می‌شود؛ همچنین ویژه‌برنامه‌هایی برای مخاطبین کودک و نوجوان پیش‌بینی‌شده است.

در بخش دیگری از این نشست، حمیدرضا افتخاری مدیر رادیو صبا به برنامه عید نوروز در رادیو اشاره کرد و گفت: به‌صورت سنتی شبکه‌های رادیویی دو برنامه شاد را صبح و بعدازظهر خواهند داشت و برنامه‌های افطار و عصرگاهی ‌‌یکی شده است. 

وی اضافه کرد: به خاطر نزدیک بودن زمان تحویل سال با برنامه تحویل سال، شبکه‌ها برنامه‌های نزدیکی  با یکدیگر دارند زیرا مراسم سال تحویل با مراسم سحرگاهی به شدت به یکدیگر نزدیک است.

افتخاری تصریح کرد:  در رادیو ایران و رادیو جوان برنامه‌های متفاوت‌تری تدارک دیده‌ شده و برنامه‌ها از ساعت‌ساعت ۱۰ روز ۲۹ اسفند شروع می‌شود..

مدیر رادیو صبا همچنین درباره تدارک بسته‌های موسیقایی در شبکه‌های رادیویی گفت: ویژه‌برنامه تحویل سال نو با اجرای فرزاد حسنی در بخش‌های متنوع، جذاب و شاد مانند استندآپ کمدی و دیگر برنامه‌های مختلف در شبکه صبا با محوریت خانوادگی برگزار خواهد شد.

مدیر شبکه رادیویی صبا در این نشست با اشاره به اجرای فرزاد حسنی در رادیو گفت: برنامه شبکه نسیم تولیدی و ضبطی است و اگر نیاز به حضور زنده باشد با توجه به نزدیک بودن استودیوها پاسکاری می‌کنند.

وی ادامه داد: فرزاد حسنی، آرزو جعفرپور و پیمان طالبی از ساعت ۲۲ شب قبل از نوروز تا ساعت ۱۰:۳۰ صبح روز عید برنامه «سحر سال سه» را در رادیو جوان اجرا می‌کنند.

وی بابیان این‌که همه شبکه‌ها برنامه‌های نوروزی و رمضانی دارند افزود: رادیو صبا حجم برنامه‌های نوروزی اش از برنامه‌های رمضانی‌اش بیشتر است. به‌صورت میانگین شبکه ها ۸ ساعت برنامه نوروزی دارند که بین ۵ تا ۱۰ ساعت متغیر است. امسال برنامه‌های افطار و عصرگاهی نوروز با هم تلفیق شدند.

افتخاری با یادآوری این‌ مطلب که زمان سال تحویل نزدیک به سحر است اظهار کرد: برنامه سال تحویل رادیو ایران و رادیو جوان از شب ۲۹ اسفند شروع می‌شود.‌ علیرضا جاویدنیا مجری رادیو ایران در برنامه «سال شیرین» یک مهمانی بزرگ با حضور چهره‌های رادیویی را برگزار می‌کند. امیر نوری در این برنامه حافظ خوانی می‌کند.

وی افزود: رادیو تهران برنامه «اینک بهار» را برای سال تحویل دارد که امیر تاجیک، خواننده مهمان آن است. علیرضا بیرانوند مهمان رادیو صبا می‌شود و مهمان رادیو فرهنگ عباس محبی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار