مخترع جوان استان فارس در مسیر تحقق شعار سال

فارس (پانا) - ورود مردم و جوانان در تولید باعث یک جهش اقتصادی خواهد شد. مخترعین، یکی از اقشاری هستند که به خوبی در این زمینه و در راه تولید می‌توانند نقش‌آفرینی کنند. خبرنگار پانا به سراغ سارا نعمت‌الهی، مخترع دهه هشتادی رفته تا صحبت‌های او را بشنود.

کد مطلب: ۱۴۶۸۵۶۲
لینک کوتاه کپی شد
مخترع جوان استان فارس در مسیر تحقق شعار سال

مردم به فرمایش مقام معظم رهبری، رکن استوار جهش تولید در کشور هستند. ایشان با انتخاب شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» عملاً پای مردم را به معنای واقعی به عرصه تولید و اقتصاد گشودند.

به طور حتم مخترعین، یکی از قشرهایی هستند که می‌توانند در این راه نقش مهمی را ایفا کنند. از این رو خبرنگار پانا به سراغ جوان‌ترین مخترع شهر آباده رفت و به مصاحبه با وی پرداخت.

مخترع شهر آباده در گفت‌وگو با پانا در ابتدا به معرفی خود پرداخت و گفت: «سارا نعمت‌اللهی هستم. مخترع دهه هشتادی شهر آباده که تا کنون ۵ اختراع ثبت‌شده دارم و مقام‌های بین‌المللی زیادی را نیز کسب کرده‌ام.»

وی خاطرنشان کرد: «فعالیت و اختراعات خود را از سال ۹۷ شروع کردم و خوشبختانه تاکنون توانسته‌ام عضو inv member (فدراسیون بین‌المللی مخترعین ژنو سوئیس) شوم.»

نعمت‌اللهی ادامه داد: «در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ توانستم مدال طلا، نقره و برنز جشنواره بین‌المللی ابن‌سینا را کسب کنم. همچنین مدال طلای مسابقات ویژه اعضای فدراسیون بین‌المللی ژئو سوئیس و مدال طلای مسابقات بین‌المللی تکنوفست ترکیه، جایزه ویژه (مدال طلا) و دیپلم افتخار کشور مراکش، مدال طلا از مسابقات بین‌المللی در کشور لندن، مدال نقره و کسب جایزه ویژه از جشنواره بین‌المللی کشور فرانسه از مقام‌هایی بوده است که در این 2 سال کسب کرده‌ام.»

این مخترع جوان در خصوص فعالیت‌های خود گفت: «در یک موسسه آموزشی، صفر تا صد ایده‌نویسی تا ثبت اختراع، طراحی، نمونه‌سازی اولیه، تقویت حافظه و تندخوانی، زبان بدن، افزایش اعتماد به نفس و در کل، تمام مباحثی که یک کارآفرین در کار خودش نیاز دارد را آموزش می‌دهیم.»

وی در خصوص شعار سال و مشارکت مردم در تولید اظهار کرد: «به طور حتم آموزش‌های ما می‌تواند در آینده برای نوجوانان و جوانان و نقش آن‌ها در تولید بسیار موثر باشد و ورود مردم و جوانان در اقتصاد و تولید باعث یک جهش اقتصادی خواهد شد. چرا که به فرموده مقام معظم رهبری باید اقتصاد را مردمی کنیم و پای مردم را به عرصه‌ تولید به نحو محسوسی باز کنیم.»

یکی از بزرگترین دغدغه‌های ما اهمیت دادن مسئولین به مخترعین است

این نخبه شهر آباده گفت: «یکی از فرمایشات مقام معظم رهبری در اعلام شعار سال این بود که از مسئولین خواستند تا موانع حضور مردم در اقتصاد را برطرف کنند. ما بچه‌های بااستعدادی در زمینه اختراع و تولید در شهرستان داریم که قرار نیست همه آن‌ها کارمند شوند. این استعدادها نباید خاموش شوند بلکه باید کشف شوند که در این خصوص از مسئولین درخواست داریم تا همکاری‌های لازم را با جوانان، مخترعین و کارآفرینان داشته باشند.»

دانش‌آموزخبرنگار: رها هادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار