بهادری جهرمی در پاسخ به پانا:

پس از ۱۲ سال توقف؛ قریب به ۹۰۰ هزار معلم در طول یک سال رتبه‌بندی شدند

مسیرهای غیرقانونی و غیر برابر برای جذب معلم متوقف شد/ مجوز واردات خودروی کارکرده صادر شده و فرآیند اجرایی آن باید طی شود

تهران (پانا) - سخنگوی دولت با بیان اینکه قریب به ۹۰۰ هزار معلم در طول یک سال رتبه‌بندی شدند؛ گفت رتبه‌بندی معلمان ۱۲ سال متوقف باقی‌مانده بود و هیچ دولتی آن را اجرا نمی‌کرد و دولت سیزدهم برای اجرای آن پیشگام شد.

کد مطلب: ۱۴۶۹۷۲۶
لینک کوتاه کپی شد
پس از ۱۲ سال توقف؛ قریب به ۹۰۰ هزار معلم در طول یک سال رتبه‌بندی شدند

علی بهادری جهرمی در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت سالروز شکست حمله نظامی آمریکا به طبس، گفت: از مردم شریف استان سمنان قدردانی می‌کنم؛ تمامی ارکان دولت شبانه روز در جهت رفع مشکلات مردم تلاش می‌کنند. 

وی افزود: آیت الله رئیسی در جهت تحقق شعار سال و برای بهره‌برداری از فرصت‌های خارجی و برای ایجاد بازار خارجی به پاکستان و سریلانکا سفر کردند.

سخنگوی دولت اضافه کرد: در سال ۱۴۰۲ کشور پاکستان از منظر صادراتی جایگاه ششم را داشته است و میزان صادرات نسبت به سال ۱۴۰۱، ۳۸ درصد افزایش یافت. یکی از محورهای صادراتی در کشور ما، صادرات خدمات فنی و مهندسی بوده است؛ بر همین اساس پروژه‌ای فردا در کشور سریلانکا به بهره‌برداری خواهد رسید. 

بهادری جهرمی گفت: در طول هفته گذشته سومین جلسه معاون اول رئیس جمهوری با بخش خصوصی برگزار شد. دولت سعی کرد با تعامل و همکاری با بخش خصوصی یک اقدام مشارکتی بین دولت و مردم را شاهد باشیم. 

وی در خصوص واردات خودرو نیز بیان کرد: حدود شش سال واردات خودرو ممنوع بود. این دولت به منظور اصلاح و ساماندهی بازار خودرو ابلاغیه‌ای هشت بندی را صادر کرد. به موازات این محور، آزادسازی واردات به صورت برنامه‌ریزی شده را در دستور کار قرار داد و فرآیند اجرایی طی شد. در سال ۱۴۰۲ بیش ۱۱ هزار خودرو ترخیص شد. همچنین ۸۰۰ میلیون دلار برای واردات کشنده و کامیون تخصیص داده شد. مجوز واردات خودروی کارکرده از مناطق آزاد صادر شده و فرآیند اجرایی آن باید طی شود.

وی درباره اقدامات دولت برای اجرایی سازی شعار سال نیز اظهار کرد: برنامه تفصیلی به منظور جهش تولید پیش‌بینی شده است. به عنوان مثال مردمی‌سازی سهام دولت در شرکت‌های سودده در دستور کار است. برای بخش‌های مختلف دولت برنامه‌ریزی شده است که در حوزه توانمندسازی مردم و ایجاد امکان فرصت برابر اقدام کنند.   

سخنگوی دولت درباره حق‌آبه هیرمند نیز بیان کرد: متعاقب بارندگی‌های اخیر در افغانستان، بخشی از حقابه ایران با پیگیری‌های دولت طی روزهای اخیر، از سوی افغانستان پرداخت و وارد خاک ایران در منطقه «جریکه» سیستان شد. رایزنی‌های لازم جهت استیفای کامل حقابه کشورمان از رودخانه مذکور مطابق معاهده هیرمند (۱۳۵۱)، کماکان در دستور کار وزارت امور خارجه و وزارت نیرو قرار دارد. مصوبه هیأت دولت درخصوص فهرست مجوزهای تاییدمحور از سوی معاون اول رئیس‌جمهور در فروردین ماه ابلاغ شد و فرآیند تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار با سرعت قابل‌قبولی پیش می‌رود.

بهادری جهرمی در پاسخ به سوال خبرنگار پانا مبنی بر اینکه برخی از رسانه‌های مخالف دولت مدعی شده‌اند که وعده‌‌های دولت سیزدهم نافرجام بوده؛ مشخصا به عملکرد دولت در حوزه آموزش و پرورش را تشریح کنید؛ گفت: رتبه‌بندی معلمان ۱۲ سال متوقف باقی‌مانده بود و هیچ دولتی آن را اجرا نمی‌کرد و دولت سیزدهم برای اجرای آن پیشگام شد. قریب به ۹۰۰ هزار معلم یعنی حجمی حدود بیش از یک سوم کل کارکنان رسمی دولت در طول یک سال رتبه‌بندی شدند. نظام ارزیابی حرفه‌ای این کار و هم بار مالی ناشی از اجرای این طرح توسط هیچ دولتی پذیرفته نشده بود. 

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش و ساختن آینده‌ای روشن توسط دانش‌آموزان از اولویت‌های دولت سیزدهم است، گفت: در راستای جذب معلم و تامین کسری که در حوزه تامین معلم داشتیم، اقدام شد. جذب‌ها از مسیرهای خلاف قانون و غیربرابر متوقف شد و دو مسیر اصلی دانشگاه شهید رجایی و فرهنگیان مورد تاکید قرار گرفت. 

وی اضافه کرد: در حوزه اقدامات کوتاه مدت نیز آزمون‌‌های بسیاری برگزار شد. آزمون‌‌های متعددی برای جذب معلم داشتیم؛ در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ حدودا برای ۱۲۰ هزار معلم مجوز لازم تامین شده است همچنین برای سال ۱۴۰۳ نیز برای جذب حدود ۷۰ هزار معلم مجوز صادر شده است که تمام این جذب‌ها از طریق آزمون صورت خواهد گرفت. 

سخنگوی دولت بر آزمون محور کردن جذب معلم تاکید کرد و افزود: برای برخی از آزمون‌ها یک میلیون نفر داوطلب ثبت نام می‌کردند یعنی علیرغم اینکه یک میلیون نفر نیروی انسانی مستعد و آماده به کار داشته‌ایم، به صورت عادلانه سنجش نمی‌شدند و یدون برگزاری آزمون و تنها به صورت سفارشی جذب می‌شدند.

وی ادامه داد: توزیع شیر رایگان برای ۸ میلیون دانش‌آموز ابتدایی از دیگر اقدامات دولت سیزدهم بوده است. اینها علاوه بر اقداماتی است که در حوزه ماهوی صورت گرفته است.

بهادری جهرمی درباره افزایش تعطیلات آخر هفته، گفت: موضوعی که در دستور کار مجلس است لایحه دولت است، دولت با بررسی کارشناسی که انجام داد لایحه ای را سال گذشته تقدیم مجلس کرد. پیشنهاد دولت افزایش تعطیلی های انتهای هفته از یک روز به دو روز بود که در لایحه آمده است و نسبت به روز هم پیشنهاد دولت در لایحه روشن است. نگاه دولت این است که درباره این تصمیم گیری منعطف‌تری داشته باشیم و متناسب با اقتضائات زمانی و فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی بتوانیم دست بازتری در انتخاب روز داشته باشیم. پیشنهاد دولت این است که ضمن افزایش تعطیلات هفته به دو روز انتخاب این روزها در اختیار نظرات کارشناسی بخش های مختلف قرار گیرد.

 یکی از اهداف دولت، تأمین مسکن برای دهک‌های پایین جامعه است

وی با اشاره به حمایت دولت از کشاورزان، گفت: امسال دولت مانند سال گذشته، کمک‌های حمایتی خود را در قالب خرید تضمینی در محصولات اساسی و خرید توافقی مازاد محصول در برخی از فصول سال برای جلوگیری از زیان کشاورز انجام خواهد داد. قیمت خرید تضمینی گندم در سال ۱۳۹۹ که ۲,۵۰۰ تومان بود، در سال ۱۴۰۳ به ۱۷,۵۰۰ تومان رسیده است. همچنین در سال زراعی گذشته به دلیل افزایش ۳۰۰ هزار تُنی در تولید برنج داخلی، مجوز ثبت سفارش برای حمایت از تولید داخل به میزان ۳۰۰ هزار تُن کاهش یافت و به چیزی نزدیک به ۱ میلیون تُن رسید. هرگونه افزایش در تولید برنج داخلی برای سال زراعی جاری به همان میزان، مجوز ثبت سفارش واردات را برای حمایت از برنج‌کاران عزیز ایرانی را کاهش خواهد داد.

سخنگوی دولت در خصوص اقدامات دولت در زمینه اجاره مسکن و حمایت از دهک‌های پایین جامعه، گفت: یکی از اهداف دولت، تأمین مسکن برای دهک‌های پایین جامعه است و افتتاح‌های خوبی تاکنون صورت گرفته است. دولت سعی کرد لایحه خود درباره موضوع طرح ساماندهی اجاره‌بها را تجمیع کند. طرح نهایی‌شده و در مجلس مورد اصلاح قرار می‌گیرد که امیدواریم به تایید نهایی و ابلاغ برسد که کمک خوبی به ساماندهی بازار اجاره خواهد کرد. این مصوبه برای تعیین سقف اجاره و نظارت در این زمینه در اختیار خوبی به دولت می‌دهد. البته کاهش نرخ تورم تولید مسکن را سال گذشته شاهد بودیم و امیدواریم شاهد افزایش نرخ اجاره مانند سال گذشته نباشیم‌. نظارت گسترده بر بنگاه‌های املاک، مالیات بر خانه‌های خالی، سامانه رایگان خودنویس و هم‌چنین افزایش عرضه زمین و افزایش ساخت مسکن از جمله اقدامات ما در این زمینه است.

بهادری جهرمی در واکنش به بیانیه‌های اخیر غرب و ادعای تحریم‌های جدید، بیان کرد: ملت ایران برای طی مسیر رشد اقتصادی در عین دشمنی‌کردن سردمداران کودک‌کشی و حمله به غیرنظامیان در غزه، به اقدامات خود تداوم می‌بخشد. رژیم صهیونیستی باید پاسخگوی اقدامات فجیع خود در غزه به افکار عمومی مردم جهان باشد. ملت بزرگ ایران با وجود تحریم‌ها در حجم تجارت خارجی رکوردشکنی کرده و نزدیک ۱۵۰ میلیارد دلار حجم تجارت خارجی ایران در سال گذشته بوده است.

وی ضمن اجرای طرح نور نیز گفت: هر قانونی که تصویب شود،‌ د‌ولت همکاری را با مجلس، قوه قضائیه و دستگاه‌ها و نیروی انتظامی در چارچوب قانون  خواهد داشت. نگاه دولت این است که همه ما قانون را مد نظر قرار دهیم چرا که وفاق و محور اتحاد ما در گرو اجرای قانون است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار