میرتاج‌الدینی در گفت‌وگو با پانا:

تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و حمایت از اقشار محروم از دستاوردهای دولت سیزدهم است

دولت در سند تحول بر تک نرخی بودن ارز تاکید کرده است

تهران (پانا) - یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه دولت از آغاز فعالیت، حضور فعالی در عرصه‌های اقتصادی داشته است، گفت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و حمایت از اقشار محروم از دستاوردهای دولت سیزدهم است.

کد مطلب: ۱۴۶۷۱۷۷
لینک کوتاه کپی شد
تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و حمایت از اقشار محروم از دستاوردهای دولت سیزدهم است

سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی در گفت‌وگو با پانا ضمن اشاره به دستاوردهای دولت سیزدهم، اظهار کرد: «دولت از آغاز فعالیت، حضور فعالی در عرصه‌های اقتصادی و میادین توسعه‌ای کشور داشته است و در واقع تلاش جهادی و شبانه‌روزی از سوی دولت شاهد بودیم.»

وی اقدامات دولت را به دو بخش زیرساختی و معیشتی تقسیم کرد و گفت: «دولت در حوزه تکمیل پروژه‌های بزرگ نیمه‌تمام، موفقیت‌های خوبی به دست آورد و در هر استانی حدود دو پروژه بزرگ را به نتیجه رساند. پروژه‌های آبرسانی، تکمیل سدها، انتقال آب و تکمیل خطوط ریلی از کارهای زیرساختی بود. تکمیل خطوط ریلی موجب افزایش ظرفیت‌های ترانزیتی می‌شود؛ افزایش مبادلات بین‌المللی نیز موجب افزایش درآمد اقتصادی کشور می‌شود.»

نماینده مردم تبریز و اسکو در مجلس اضافه کرد: «در حوزه فناوری نیز توسعه شبکه فیبر نوری از اقدامات مثبت دولت بود. همچنین در حوزه نفت و گاز به اتمام رساندن فازهای عسلویه و افزایش تولید نفت و گاز و صادرات نفت مورد توجه قرار گرفت.»

وی اضافه کرد: «دیپلماسی فعال یکی دیگر از دستاوردهای دولت سیزدهم است که این دیپلماسی فعال و ارتباط با کشورهای همسایه، کشورهای آسیایی، آفریقایی و آمریکای لاتین گامی برای خنثی‌سازی تحریم‌ها و تقویت روابط ما با سایر کشورهاست. دولت همانگونه که از ابتدای فعالیت خود اعلام کرد، ارتباط با کشورها را به مذاکرات برجامی گره نزد و بدون آن‌که به غرب متصل باشد، ارتباطات را توسعه داد.»

وی به کاهش 7 درصدی تورم در دولت سیزدهم اشاره کرد و افزود: «کنترل تورم و نرخ کاهشی داشتن، قابل توجه است اما از آنجایی که تورم هنوز هم وجود دارد، نیاز  به بازتلاش و فعالیت بیشتری است. ثبات اقتصادی باید مبنا و محور اصلی کارهای دولت باشد. امیدواریم در حوزه معیشت مردم شاهد اتفاقات خوبی باشیم.» 

میرتاج‌الدینی با اشاره به حمایت از اقشار محروم نیز گفت: «دولت یارانه‌های نقدی را افزایش داده است و تخصیص یارانه غیرنقدی و کالاهای اساسی نیز از دستاوردهای دولت بود. کالابرگ الکترونیکی که برای 11 قلم اجرایی شده است، قدم بزرگی بود که ما نیز پیگیر هستیم که این کالابرگ به صورت کامل اجرایی شود.»

وی درخصوص تک نرخی بودن ارز نیز بیان کرد: «دولت در سند تحول خود این را نوشته است اما سیاست بانک مرکزی این نیست. در واقع همان سیاست پولی و ارزی دولت‌های قبل در پیش گرفته شده است که این تصمیم بزرگ اقتصادی باید از سوی بانک مرکزی مد نظر قرار گیرد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار