اسلامی:

اولین کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای در اردیبهشت ماه برگزار می‌شود

فعالیت‌های پرتودهی در سال ۱۴۰۲، ۲/۵ برابر فعالیت‌های ۱۴۰۱ بود

تهران (پانا) - رئیس سازمان انرژی اتمی از برگزاری اولین کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای در اردیبهشت ماه خبر داد و گفت امیدواریم با برگزاری این کنفرانس روایتگری ظالمانه‌ای که علیه ایران مطرح است، شفاف شود.

کد مطلب: ۱۴۶۶۹۷۷
لینک کوتاه کپی شد
اولین کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای در اردیبهشت ماه برگزار می‌شود

محمد اسلامی در نشست خبری به مناسبت هجدهمین سالروز ملی فناوری هسته‌ای، اظهار کرد: تلاش کردیم هیاهوی هسته‌ای را از بین ببریم و توسعه و پیشرفت فعالیت هسته‌ای را شتاب دهیم. در گام اول آنچه که ضرورت داشت و بایسته بود سند جامع راهبردی سازمان بود که تصویب شد و در ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ رونمایی شد.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۱، ۱۵۹ صنایع فناورانه را رونمایی کردیم و مردم از آن بهره‌مند شدند. دستاوردهای فناورانه و دانشی ما حدود ۱۵۰ دستاورد است؛ ما در سال ۱۴۰۲ در جهت توسعه و تقویت زیرساخت‌های سازمان گام برداشتیم. در سال ۱۴۰۲ حجم فعالیت‌های پرتودهی ۲/۵ برابر حجم فعالیت‌های پرتودهی سال ۱۴۰۱ بود.

اسلامی افزود: همچنین در بخش صنعت، حوزه‌های هسته‌ای صنایع حساس، باتحریم مواجه شده بودند. سازمان انرژی اتمی با طراحی سامانه‌‌های ایرانی موجب رفع این مساله شد و مشکل صنایع حل شد. 

رئیس سازمان انرژی اتمی بیان کرد: در بخش پزشکی و سلامت ۱۵ دستاورد جدید ثبت شد که می‌توان گفت اقدامات سازمان انرژی اتمی در تراز سه کشور اول دنیا است. ما قادر شدیم که در مرز دانش حرکت خود را حفظ کنیم و پیشتازی داشته باشیم که این پیشتازی موجب خدمت‌رسانی به بیماران سرطانی شد. رادیوداروهای ما از جنس درمانی است که تومورهای سرطانی از جمله پروستات را بهبود می‌بخشد.

وی با بیان اینکه ۵۰ مرکز درمان زخم های بدخیم فراهم خواهد شد، گفت: با استفاده از آلفازاها بیماری که از وی قطع امید صورت گرفته می‌تواند حداقل 6 ماه به زندگی با کیفیت ادامه دهد. در بخش رادیو داروها فعالیت در سه بیمارستان تهران در حال شروع است.

وی ادامه داد: طرح ۲۰ هزار مگاوات از سال گذشته آغاز شده است. نیروگاه‌های ۲ و ۳ در بوشهر و سایر پروژه‌ها در ساحل خلیح فارس و دریای مکران در حال اجراست. در استان خوزستان نیروگاه کارون وارد مرحله دوم عملیات خواهد شد و بتن‌ریزی نیروگاه کارون را نیز خواهیم داشت. در نیروگاه ۲ و ۳ بوشهر از ۳ هزار نفر به ۵ هزار نفر نیروی فعال مشغول به کار خواهیم رسید و در ماه اردیبهشت همراه با همکار خارجی وارد مرحله دو آن خواهیم شد.

اسلامی گفت: سال جاری پنجاهمین سال تشکیل سازمان انرژی اتمی است. در ماه اردیبهشت اولین کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای را شاهد خواهیم بود؛ امیدواریم با برگزاری این کنفرانس روایتگری ظالمانه‌ای که علیه ایران صورت گرفته است، شفاف شود.

معاون رئیس جمهوری اضافه کرد: در سال گذشته کلینیک‌های زخم را افتتاح کردیم که فوق العاده اثربخش هستند و در سه بیمارستان در تهران فعالیت‌ها آغاز شده و با توجه به الزامی که است اگر واحدهای درمانی مقدمات را فراهم کنند آمادگی داریم تا پنجاه مرکز درمان زخم که عمدتا زخم بستر و دیابت است را پشتیبانی کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار