مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان:

مطالبات فرهنگیان در نیازهای مادی محصور نیست

زنجان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه مطالبات فرهنگیان در نیازهای مادی محصور نیست، گفت سند تحول بنیادین در پی ارتقای منزلت معلمان در جامعه است.

کد مطلب: ۱۴۷۱۴۰۲
لینک کوتاه کپی شد
مطالبات فرهنگیان در نیازهای مادی محصور نیست

علی اسماعیلی در نشست خبری که به‌مناسبت گرامیداشت هفته معلم برگزار شد، شهید مطهری را الگوی علمی و عملی فعالان عرصه تعلیم و تربیت دانست و عنوان کرد: امروز تفکر، عقیده و اندیشه شهید مطهری در فضای آموزش‌و‌پرورش و در طول آن جامعه جریان دارد.

وی به تشریح عملکرد آموزش و پرورش پرداخت و گفت: در سال تحصیلی جاری 227 هزار و 345 دانش‌آموز از مقطع پیش‌دبستانی تا پایه دوازدهم، مشغول به تحصیل در سطح استان بودند که 14 هزار و 595 همکار فرهنگی به آن‌ها خدمت تربیتی و آموزشی ارائه کردند.

اسماعیلی با بیان اینکه در سند تحول بنیادین 2 عرصه مدرسه و نیروی انسانی، نقشی بسیار تعیین‌کننده در رسیدن به اهداف بالادستی دارند، تاکید کرد: معلمان به‌عنوان نیروی انسانی کارآمد، نقشی تاثیرگذار در جامعه بر عهده دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان به شعار «همه مدیون تو ایم» که به‌عنوان شعار ویژه هفته معلم مطرح شده، اشاره کرد و گفت: این شعار بیانگر ارزش والای معلم در فضای انسانی و اجتماعی جامعه است.

اسماعیلی، نقش معلم در جامعه را چندبُعدی توصیف کرد که مختص زمان و مکان خاصی نبوده و وجود معلمان و دانش‌آموزان شهید، مصداق و نشانِ نقش تعیین‌کننده معلم در زمان‌های مختلف بوده است.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته در چهارچوب نظام اداری آنگونه که حق معلم است به تامین نیازهای معیشتی این قشر توجه نشده است، افزود: معلم را محصور در خواسته‌های مادی، متصور نیستیم اما خود را موظف به پیگیری وضعیت معلمان می‌دانیم. کما اینکه در 2 سال اخیر اتفاقات خوبی در حوزه معیشت فرهنگیان صورت گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار