مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان:

تکریم مقام معلم یک تکلیف اجتماعی است

زنجان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه از همه نهادهای استانی انتظار ایفای نقش تاثیرگذار در تکریم مقام معلم وجود دارد، گفت تکریم مقام معلم یک تکلیف اجتماعی است.

کد مطلب: ۱۳۶۷۳۷۳
لینک کوتاه کپی شد
تکریم مقام معلم یک تکلیف اجتماعی است

علی اسماعیلی ضمن تبریک هفته معلم به تمامی فرهنگیان، تکریم مقام معلم را یک تکلیف اجتماعی عنوان کرد و گفت: از نهادهای مختلف استانی انتظار داریم هریک به سهم خود در زمینه تکریم مقام معلم ورود تاثیرگذار داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه جامعه فرهنگیان در نوع برخورداری از امکانات دولتی از سایر کارمندان دولتی متفاوت هستند، گفت: نظام رتبه‌بندی که در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در حال اجراست توانست بخشی از مسائل معیشتی و مادی را مرتفع کند. آنچه مشاهده می‌شود بخش عمده‌ای از مسائل پابرجاست که مستلزم توجه ویژه همه اقشار جامعه در حفظ کرامت فرهنگیان است.

وی در ادامه با عذرخواهی مجدد از تمامی معلمان بخاطر تاخیر در پرداخت حقوق اسفند گفت: عامل تاخیر در پرداخت حقوق اسفند اختلاف 5 همتی از بودجه در نظر گرفته شده رتبه بندی بود که سازمان برنامه و بودجه به اختصاص این مبلغ به صندوق های بازنشستگی تاکید داشت که به محل اختلاف این سازمان با وزارت آموزش و پرورش تبدیل شده بود.

اسماعیلی با بیان اینکه معلمان استان زنجان با متانت و مناعت طبع با مشکلات تاخیر در حقوق اسفند برخورد کردند گفت : بر خود وظیفه میدانم که از صبر معلمان استان تشکر کنم و بر ادب و مناعتشان سر تعظیم فرود بیاورم .

وی به رتبه های کسب شده فرهنگیان اشاره کرد و افزود: در مجمع فرایند رتبه بندی و کسب رتبه های پنج گانه از نظر درصد نرم شمول کشوری جزو استانهایی هستیم که وضعیت مطلوبتری دارند.

30 درصد از فرهنگیان استان در سامانه ثبت اعتراض به رتبه بندی اعتراضشان را ثبت کرده‌اند

اسماعیلی با بیان اینکه میزان رضایت فرهنگیان از رتبه های مکتسبه در استان بیشتر از متوسط کشوری است، گفت: تقریبا بیش از 70 درصد معلمان نسبت به رتبه هایشان رضایت داشته اند.

وی از تشکیل کمیسیون خاص برای بررسی مسائل مربوط به اعتراض فرهنگیان به رتبه های تعیین شده بصورت حضوری خبر داد و گفت: در مرحله بازبینی، ارزیابان استانی به اعتراض های معلمان رسیدگی خواهند کرد.

نشست خبری مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان روز یکشنبه 10 اردیبهشت 1402 در محل آموزشگاه علامه طباطبایی ناحیه 2 زنجان برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار