رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی استان خراسان رضوی:

مراکز آموزشی و توانبخشی به مراکز جامع سنجش و توانبخشی ارتقا یافت

مشهد (پانا) - رئیس اداره آموزش‌ و پرورش استثنایی استان خراسان رضوی گفت در راستای اجرای مصوبه سی‌‌وچهارمین جلسه شورای آموزش و پرورش استثنایی، «مراکز آموزشی و توانبخشی مشکلات ویژه یادگیری» به «مراکز جامع سنجش، آموزش و توانبخشی و مداخله به‌‌هنگام رشدی و تربیتی» ارتقا یافت.

کد مطلب: ۱۴۶۸۱۷۹
لینک کوتاه کپی شد
مراکز آموزشی و توانبخشی به مراکز جامع سنجش و توانبخشی ارتقا یافت

جواد روحانی در سی‌‌وچهارمین جلسه شورای آموزش و پرورش استثنایی گفت: اخذ 66 کد برای مراکز جامع سنجش، به‌کارگیری ۳۴۱ نفر نیروی انسانی، جذب ۴۲ نیروی کاردرمان و گفتاردرمان برای اولین بار و بعد از دو دهه، برگزاری دوره‌های تخصصی و تکمیلی ویژه آموزگاران و مدیران مراکز جامع 51434 نفرساعت، توانمندسازی معلمین مدارس عادی در راستای طرح شهید همت و طرح مهراد با همکاری معاونت آموزش ابتدایی و آموزش 53 درصد آموزگاران استان جهت انجام مداخلات سطح یک از اقدامات صورت‌گرفته در راستای برنامه ملی سنجش بود.

روحانی، پوشش نوآموزان پیش‌دبستان 1 و 2 (4 تا 6 سال)، بررسی شایستگی‌های حرکتی، تمام‌الکترونیکی شدن خدمات با نوبت‌گیری والدین در سامانه my.medu.ir، تجمیع تمام سامانه‌ها در سایت دولت، نوبت‌گیری بدون ثبت سیدا و لینک شدن سامانه سیدا با سامانه سنجش را از تحولات ایجاد شده در برنامه ملی سنجش عنوان کرد.

این مقام مسئول بیان کرد: فرآیند سنجش از سوم آبان ۱۴۰۲  شروع شد و تا پایان اردیبهشت سال جاری ادامه خواهد داشت و تاکنون ۸۷۷۲۵ نفر مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند.

وی گفت: جهت تسریع فرآیند سنجش 66 مرکز با بیش از 341 همکار فعال است و  24 مرکز در شهرستان‌های مشهد، نیشابور، سبزوار، تربت جام، قوچان و تایباد در 2 نوبت صبح و عصر فعال شده‌اند تا فرآیند سنجش تا پایان اردیبهشت به اتمام برسد.

رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی خراسان رضوی افزود: با توجه به اهداف مراکز جامع و اهمیت انجام فرآیند سنجش، تشخیص و مداخله به‌هنگام، نیاز است فضای مناسب برای این مراکز در نظر گرفته شود که با توجه به پهناوری استان، ۱۱ مرکز جامع سنجش دیگر نیز در نواحی مختلف مورد نیاز است.

جلسه هماهنگی برنامه ملی سنجش نوآموزان بدو ورود به پیش‌دبستان و دبستان در سال تحصیلی 1404-1403 با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان، معاون آموزش ابتدایی، معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل، جمعی از مسئولین دانشگاه علوم پزشکی مشهد و روسای ادارات آموزش و پرورش نواحی هفت‌گانه مشهد، تبادکان، احمدآباد، رضویه و همچنین با حضور روسای ادارات و شهرستان‌ها به‌صورت ویدئوکنفرانس در دفتر مدیرکل آموزش و پرورش استان برگزار شد.

دانش‌آموز خبرنگار: حسنا داریوش

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار