معاون اداره آموزش‌وپرورش استثنایی استان خراسان رضوی:

تربیت و اخلاق در ساختار شخصیت انسان نقشی تعیین کننده دارد

مشهد(پانا)- معاون اداره آموزش‌وپرورش استثنایی استان خراسان رضوی گفت:تربیت و اخلاق در ساختار شخصیت انسان نقشی تعیین کننده دارد و بدون آن آدمی به خیر و کمال نمی رسد و به سعادت دنیوی و اخروی دسترسی پیدا نمی کند.

کد مطلب: ۱۴۶۷۳۰۱
لینک کوتاه کپی شد
تربیت و اخلاق در ساختار شخصیت انسان نقشی تعیین کننده دارد

علی رضازاده، معاون اداره آموزش و پرورش استثنایی استان خراسان رضوی در جمع مربیان پرورشی و تربیت‌بدنی مدارس با بیان ضروری بودن نقش فعالیت‌های تربیتی و ورزشی در مدارس و تداوم و نگاه ویژه به این بخش با توجه به شرایط امروز جامعه تصریح کرد: توجه به نقش معاونین و مربیان پرورشی و تربیت بدنی و نقش دانش آموزان در انجام فعالیت‌های تربیتی و ورزشی از جمله اهدافی است که می بایست به صورت جدی به آن پرداخت.

وی بیان داشت: نخستین عامل سرنوشت‌ساز در تربیت، مربی است. انسان همواره جهت رشد و به کمال رسیدن به مربی نیاز دارد و برای شکل دادن شخصیت خود نمونه و سرمشق می طلبد.

رضازاده با اشاره به اینکه امروزه یکی از گروه‌های مهم و سرنوشت‌ساز جامعه، گروه دانش‌آموزان مدارس است که به حق سرمایه‌های اصلی مملکت اسلامی هستند افزود:  این دانش‌آموزان هستند که با تحصیل و فراگیری علم و دانش و با رشد و شکوفایی شخصیت متعالی می توانند پاسداران واقعی ارزش‌های اسلام و انقلاب و بزرگمردان فداکار فردای ایران اسلامی باشند.

وی «تربیت» را یکی از شاهراه‌های حیات هر جامعه عنوان کرد و گفت: دانش‌آموزان دختر و پسر هر کدام نقش مهمی در حیات و پویا بودن جامعه دارند، لذا همین دانش‌‌آموزان لازم است که به خوبی تربیت شده و دارای فضایل اخلاقی و معنوی باشند تا بتوانند بالندگی و پیشرفت ایجاد نمایند. از آنجایی که بیشتر وقت دانش‌آموزان بعد از خانه و خانواده در مدرسه به سر برده می شود ارتباط مربیان و دبیران و معلمان معلوم می گردد و در این راستا بیشتر ارتباطات عاطفی آنان با مربیان امور تربیتی و مشاوران می باشد.

رضازاده گفت: با توجه به ویژگی های خاص نوجوانان و جوانان در دوران رشد و الگوهای متعددی که در پیرامون آن‌ها وجود دارد معلمان می توانند الگوهای منطقی و صحیح اخلاقی و رفتاری را به دانش‌‌آموزان ارائه نمایند.

در طی  مراسمی که در مجتمع فرهنگی، آموزشی و توان بخشی امام رضا علیه السلام و با حضور  معاون اداره آموزش و پرورش استثنایی،  کارشناس مسئول فرهنگی و تربیت بدنی ، کارشناسان فرهنگی و تربیت بدنی اداره برگزار شد و  از تلاش های ۱۲۰ نفر مربیان و رابطین پرورشی و تربیت بدنی مدارس استثنایی استان تجلیل گردید.

دانش آموز خبرنگار:حسناداریوش

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار