مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان خراسان رضوی؛

خراسان رضوی قطب صنعتی سازی مدارس کشور است

خراسان رضوی (پانا) - مدیر کل نوسازی مدارس خراسان رضوی گفت: عملیات راهبردی شده مولد سازی، تحقق تعهدات خیرین بزرگوار و توسعه صنعتی سازی مدارس در سطح استان از مهمترین اولویت های این اداره کل در سال ۱۴۰۳ است.

کد مطلب: ۱۴۶۵۰۰۱
لینک کوتاه کپی شد
خراسان رضوی قطب صنعتی سازی مدارس کشور است

جاسم حسین پور مدیر کل نوسازی مدارس استان خراسان رضوی با بیان اینکه این استان، با بیش از 1 میلیون و 515 هزار دانش آموز یکی از پرجمعیت ترین استان های کشور است و با سرانه فضای آموزشی 4.3 متر مربع به ازای هر دانش آموز زیر سطح میانگین کشوری است، اظهار داشت: با این وجود در سالی که گذشت علی رغم افزایش مهاجرت به استان این میزان سرانه آموزشی به حداقل کاهش یافت و با همت مدیران و مسئولین استانی، تلاش شد هر هفته حداقل یک فضای آموزشی به فضای آموزشی موجود اضافه شود.

وی افزود: در حال حاضر نیز تعداد 425 فضای آموزشی و پرورشی،  با 2100 کلاس و زیربنای 294373 متر مربع فضای آموزشی و پرورشی در دست اجرا است.

جاسم حسین پور در خصوص وضعیت ساخت و توسعه فضاهای آموزشی و تربیتی استان در سالی که گذشت، گفت: در سال 1402 در مجموع 282 فضای آموزشی و پرورشی با 1242 کلاس درس و زیربنای 124957 مترمربع افتتاح شد که در نیمه نخست سال، 223 فضای آموزشی و پرورشی  با 996 کلاس و زیربنای 102748 مترمربع و در نیمه دوم سال 59 فضای آموزشی و پرورشی، با 246 کلاس با زیر بنای 22209 متر مربع به بهره برداری رسید.

وی افزود: تجهیزات مدارس جدیدالاحداث، شامل انواع تجهیزات کلاسی (شامل میز و صندلی دانش آموزی، میز و صندلی معلم، صندلی امتحانی و وایت برد)، تجهیزات اداری (شامل فایل 4 کشو، کمد بایگانی، میز اداری، مبل راحتی اداری، صندلی گردان، میز مدیریت، میز و کمد و یونیت آزمایشگاه) تجهیزات انفورماتیک (سیستم کامپیوتر، پرینتر، فتوکپی و برد هوشمند، مانیتور تعاملی، کامپیوتر پنل پی سی All in one و دیتاپروژکتور در قالب تجهیزات هوشمند سازی) و همچنین تجهیزات نمازخانه و خوابگاهی (شامل تخت، تشک، موکت و فرش محرابی) پس از اخذ دستور و تأیید نظارت منطقه طبق روال مدارس نوساز تحویل شده است.

همچنین تجهیزات هنرستانی بر اساس رشته های هنرستان ها و اعلام نیاز رشته ها پس از هماهنگی با اداره کل آموزش و پرورش استان طبق لیست توزیع اعلامی در قالب یک کاروان در آبان ماه 1402 به هنرستان های مربوطه تحویل شد. تأسیسات گرمایشی نیز پس از بازدید ناظر تأسیسات از مدارس شهرستان، طبق تأیید سرپرست تأسیسات به مدارس درخواستی توزیع شد.

مدیر کل نوسازی مدارس خراسان رضوی سهم مشارکت خیرین مدرسه ساز در استان طی سال 1402 50 درصد دانست و ادامه داد: 626 کلاس از 1242 کلاس با مشارکت خیرین محترم احداث شده است، یعنی خیرین در 50 درصد کلاسهای افتتاحی مشارکت داشته اند. در مجموع هزینه 24 فضای آموزشی و پرورشی از محل تعهدات خیرین، 126 فضای آموزشی و پرورشی  به صورت مشارکتی و 132 فضای آموزشی و پرورشی از محل بودجه دولتی تامین شده است.

حسین پور سهم مسئولیت اجتماعی  دستگاه ها و صنایع مختلف در نهضت مدرسه سازی استان را مثبت دانست و گفت: 70 میلیارد تومان در قالب 15 مورد از مشارکت ها، مربوط به مسئولیت های اجتماعی تامین شده است و بنیاد علوی، شهرداری تربت جام ، بنیاد برکت ، قلم چی، سنگان خواف و... از جمله مجموعه هایی بودند که در این امر خطیر مشارکت داشتند.

وی روند اجرای طرح شهید عجمیان در استان را موفق دانست و بیان داشت: طرح شهید عجمیان از اسفند ماه 1401 آغاز شد و ضمن هماهنگی با گروه های جهادی اعم از قرارگاه سازندگی، گروه های جهاد دانشجویی، گروه های جهاد دانش آموزی وگروه های جهاد مردمی در بیش از 900 مدرسه در سطح استان با نظارت، پشتیبانی مصالح و هماهنگی با مسئولین مربوطه اجرا شد. این طرح همچنان ادامه دارد و در نوروز 1403 نیز انجام خواهد شد که محور فعالیت در نوروز 1403 ساماندهی سرویس های بهداشتی در مدارس روستایی و کفی و پشتی و دسته 2500 صندلی امتحانی،کفی و پشتی و دسته 2500 صندلی روی میز  وکفی و پشتی و دسته3500 صندلی خواهد بود.

مدیرکل نوسازی مدارس خراسان رضوی در پایان در خصوص اولویت ها و برنامه های راهبردی استان  در سال 1403؛ اذعان داشت: عملیات راهبردی شده مولد سازی، تحقق تعهدات خیرین بزرگوار و توسعه صنعتی سازی مدارس در سطح استان از مهمترین اولویت های این اداره کل در سال 1403 است و ساخت ساختمان های اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان و اداره کل آموزش و پرورش استان با لحاظ استانداردهای لازم، جذب مشارکتهای مردمی به ویژه بحث مسئولیت های اجتماعی، توسعه طرح های شهید عجمیان ، شهید عرب و... نیز از جمله فعالیت های این مجموعه در چشم انداز سال 1403 خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار