رخشانی‌مهر خبر داد

تعهد ۱۴۰ میلیارد تومانی خیرین به مدرسه سازی در سیستان و بلوچستان

تهران (پانا) - رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در حاشیه آیین کلنگ زنی ساخت هنرستان دارالفنون ایرانشهر از اختصاص ۷۰ میلیارد تومان اعتبار خیری و دولتی برای ساخت،توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی شهرستان‌های ایرانشهر و بمپور و تعهد ۱۴۰ میلیارد تومانی خیرین برای مدرسه سازی در استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۱۸۸۳۹
لینک کوتاه کپی شد
تعهد ۱۴۰ میلیارد تومانی خیرین به مدرسه سازی در سیستان و بلوچستان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان نوسازی مدارس کشور، در ادامه سفر مهراله رخشانی‌‌مهر به ایرانشهر کلنگ ساخت هنرستان دارالفنون این شهرستان همزمان با پنجمین روز از هفته دولت به زمین زده شد.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در حاشیه این مراسم با بیان اینکه برنامه‌های ویژه‌ای برای محرومیت زدایی آموزشی در سیستان و بلوچستان در حال اجراست گفت: در اقدامی بی سابقه در تاریخ آموزش و پرورش شهرهای ایرانشهر و بمپور بیش از ۷۰ میلیارد تومان از سوی خیرین نیک اندیش و از محل اعتبارات دولتی برای تامین، نوسازی و توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی، تربیتی و ورزشی این مناطق اختصاص یافت.

رخشانی‌مهر در آیین کلنگ زنی هنرستان دارالفنون ایرانشهر با بیان این مطلب که اثرات مثبت ساخت هنرستان‌های فنی و مهارتی بسیار گسترده وطولانی مدت است گفت: ایده احداث 6 هنرستان با زیربنایی معادل 4500 مترمربع را در شهرهای استان سیستان و بلوچستان براساس علاقه و نیازسنجی دنبال کردیم که امروز شاهد کلنگ زنی هنرستان دارالفنون ایرانشهر با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد تومان هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از افتتاح 12 مدرسه در آستانه سال تحصیلی جدید و مهرماه خبر داد که با این تعداد کلاس درس جدید بخشی از مشکلات آموزش و پرورش شهرستان مرتفع خواهد شد.

رخشانی‌مهر خبر داد تمامی این مدارس به استثنای دو مورد از سوی خیرین گرانقدر مدرسه ساز ساخته خواهد شد که در نوع خود برای دوشهرستان همجوار بی سابقه است که از منظر سرانه فضای آموزشی باعث رفع بخش قابل توجهی از کمبودهای این مناطق خواهد شد.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور همچنین از تعهد 140میلیارد تومانی خیرین مدرسه ساز به استان در سال 99 و همچنین تخصیص ردیف‌های خاص استان و اعتبارات استانی و ملی و اعتبار تخصیص یافته به استانداردسازی وسایل گرمایشی و سرمایشی خبر داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار