معاون سوادآموزی آموزش‌وپرورش خراسان رضوی خبر داد:

تمام مسئولان برای تحقق شعار «هر ایرانی 3 نهال» همت کنند

مشهد (پانا) - معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان خراسان رضوی گفت: هنرجویان پویا و پرتلاش هنرستان استاد یوسفی با کاشت چند اصله نهال مثمر در راستای تحقق شعار «هر ایرانی 3 نهال» گام نهادند.

کد مطلب: ۱۴۶۳۲۳۵
لینک کوتاه کپی شد
تمام مسئولان برای تحقق شعار «هر ایرانی 3 نهال» همت کنند

زهرا شوشتری در مراسم گرامیداشت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری با عنوان «پویش ایران سرسبز» ضمن قدردانی از همت و تلاش همکاران هنرستان استاد یوسفی ناحیه 6 مشهد اظهار کرد: برای تحقق شعار «هر ایرانی 3 نهال» همه مسئولین باید همت خود را در به ثمر نشاندن این رسالت خطیر به کار بگیرند.

معاون سواد آموزی استان خراسان رضوی با بیان اینکه درخت، یکی از آفریده‌های شگفت‌انگیز خداوند است که دقت در آن قدرت لایزال الهی را به تصویر می‌کشد، افزود: وجود درختان در قرآن‌‌ کریم به عنوان نشانه الهی مطرح می‌شود که می‌تواند قدرت پروردگار را نشان دهد و امروز هنرجویان پویا و پرتلاش هنرستان استاد یوسفی با کاشت چند اصله نهال مثمر با دستان پرمهر خود، رسالتشان را انجام دادند تا همه با هم و در کنار هم به تحقق یافتن شعار هر ایرانی سه نهال، دست پیدا کنیم.

امجدی، سرگروه امور باغداری و کشاورزی آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: درختان میوه، عمری نسبتا طولانی دارند و طبیعتا با کشت‌کاری تفاوت زیادی است. پس زمانی که قرار است این درخت‌ها را قطع و کشت کنیم باید تمهیدات بسیار کامل و تمام جوانب کار را در نظر داشته باشیم.

وی به تشریح روند کار کشت و برداشت این نوع گیاهان پرداخت و افزود: امیدواریم با زحمت و تلاش پشتکار هنرجویان این هنرستان، فاز دوم کشت کاری درختان که اغلب درختان هسته‌دار هستند و هر یک از این ردیف‌ها به نام یکی از شهدای سوادآموزی نامگذاری شده انجام شود.

مدیر هنرستان استاد شهید یوسفی نیز گفت: 800  هنرجو در این هنرستان داریم و بزرگترین هنرستان کشور محسوب می‌شود.

ابوالفضل رشیدی‌نیا افزود: طرح جامعی داریم برای 50 سال آینده که تک‌تک این طرح‌ها دارای هدف‌های معینی برای سرسبزی کشور هستند. فاز دوم باب گیاه‌شناسی است که با همکاری نهضت سوادآموزی و اداره منابع طبیعی افتتاح شد.

وی تصریح کرد: تاکنون نزدیک به 200 گونه گیاه و درخت و در فازهای دیگر هم مجتمع گلخانه با انواع کشت‌های زمینی، کاشته شده است.

دانش‌آموزخبرنگار: یگانه حمیدزاده - محدثه رمضانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار