تاکید محسنی اژه‌ای بر اجرای کامل توافقات امنیتی میان ایران و عراق

تهارن (پانا) - رئیس قوه قضاییه بر ضرورت اجرای کامل توافقات امنیتی میان ایران و عراق و مقابله همه‌جانبه با تروریست‌هایی که از جانب دشمنان دو ملت ایران و عراق برای تهدید و تحدید امنیت دو کشور مأموریت یافته‌اند، تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۴۵۹۳۶۱
لینک کوتاه کپی شد
تاکید محسنی اژه‌ای بر اجرای کامل توافقات امنیتی میان ایران و عراق

به گزارش‌ قوه قضاییه، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران، در دومین روز از سفر خود به عراق، با «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس قوه قضاییه در این دیدار با قدردانی از مواضع مطلوب و قوی دولت و ملت عراق در حمایت از مردم غزه، بر لزوم افزایش فشارهای سیاسی دنیای اسلام به آمریکا و رژیم صهیونیستی برای توقف کشتار مردم غزه تأکید کرد و گفت: همه جهان اسلام باید علیه ماشین جنگی صهیونیست‌ها به پا خیزد و ضروری است همه اهرم‌ها را برای توقف کشتار سبعانه و کور صهیونیست‌ها در غزه فعال کنیم.

محسنی اژه‌ای در ادامه این دیدار، با اشاره به مشترکات فراوان دو ملت ایران و عراق و حجم بالای مناسبات و توافقات در حوزه‌های مختلف میان طرفین، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره حامی ثبات و امنیت و توسعه در عراق است و در زمینه‌های مختلف آماده کمک به این کشور برای غلبه بر مسائل و مشکلات است.

رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران خواهان تحکیم و توسعه روابط با عراق در تمامی حوزه‌ها است و از هرگونه ابتکاری برای افزایش سطح روابط دو طرف، استقبال خواهد کرد.

محسنی اژه‌ای همچنین بر ضرورت اجرای کامل توافقات امنیتی میان ایران و عراق و مقابله همه‌جانبه با تروریست‌هایی که از جانب دشمنان دو ملت ایران و عراق برای تهدید و تحدید امنیت دو کشور مأموریت یافته‌اند، تاکید کرد.

رئیس قوه قضاییه در این دیدار از مهمان‌نوازی و اقدامات دولت عراق در رابطه با رفاه و تسهیل امور زُوار اَعتاب مقدسه بویژه در ایام اربعین، قددرانی به عمل آورد.

همچنین در این دیدار، محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق طی سخنانی ضمن اشاره به حمایت اصولی و مستمر جمهوری اسلامی ایران در قبال موضوع فلسطین، گفت: ما از حمایت‌های مستمر رهبری و رئیس جمهور ایران از دولت و ملت عراق قدردانی می‌کنیم.

وی با اشاره به آمادگی کشور عراق برای توسعه و تقویت روابط با ایران در تمامی زمینه‌ها، به تشریح برخی اقدامات صورت‌گرفته درخصوص پروژه‌های در دست اجرا میان دو کشور پرداخت.

نخست‌وزیر عراق همچنین گفت: امنیت ایران، امنیت عراق است و اجازه نمی‌دهیم اقدامی علیه امنیت ایران از درون عراق انجام شود.

وی همچنین بر ضرورت افزایش هماهنگی دو کشور ایران و عراق و سایر کشورهای حامی فلسطین در مجامع منطقه‌ای و بین‌المللی و حقوق بشری تاکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار